לרגל ליל המדענים משרד המדע יקיים את ניסוי האושר הגדול בישראל ,גם תושבי רחובות יוכלו לקחת חלק בניסוי

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הניסוי, שבו יוכל להשתתף כל הציבור, ילדים ומבוגרים, באתר משרד המדע, יבדוק את תמונת המצב העדכנית לגבי מדד מצב הרוח של הישראלים בשנת ה-70 למדינה.

ישראל חוגגת 70 שנה וזו סיבה טובה לבחון עד כמה הישראלים מאושרים! לרגל ליל המדענים, יצא משרד המדע והטכנולוגיהלבדוק את המדע שמאחורי האושר ולערוך את ניסוי האושר הגדול בישראל! הניסוי, בהנחיית ד"ר אייל דורון, חוקר ומפתח חשיבה יצירתית וראש החטיבה לפסיכולוגיה ורוח בביה"ס לפסיכולוגיה במרכז הבינתחומי הרצליה, יציג תמונת מצב של האושר בישראל ויאפשר לכל אחד מהמשתתפים למצוא את עצמו במפת האושר הלאומית.
לדברי שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס, "ליל המדענים הוא הזדמנות מצוינת לחשוף את הרלוונטיות של המדע לחיי היום יום. באמצעות ניסוי האושר אנחנו חושפים היבט נוסף של המדע, ומנסים לפצח עוד מסתורין מחידת האושר שמעסיקה את כולם".

ההוגים הגדולים טענו תמיד שהאושר הוא תכלית חיינו, מאז ומעולם. אז מהו בעצם "אושר"? אנו נוטים לייחס אושר לרגעים והנאות קטנות אבל לדעת גדולי הדורות אנחנו טועים ובגדול", מסביר ד"ר דורון. "בניסוי הקרוב ניסינו לבדוק מי יותר מאושר בישראל: צעירים או מבוגרים, רווקים או נשואים, מה מספר הילדים המושלם לאושר, באיזה מקצוע עובדים האנשים המאושרים ביותר והיכן הם גרים. כדי ליצור את הניסוי השתמשנו בשאלות ובמדדים שפותחו על ידי חוקרים ומדדי אושר מקובלים בעולם. השאלות נבנו כך שיעוררו מחשבה והסתכלות על החיים בקרב המשתתפים".

בין השאלות בניסוי: האם עברתי את הרגע המאושר ביותר בחיי? כמה אני עוזר לאחרים? באיזו מידה החיים שלי הם תוצאה של הבחירות והמעשים שלי? התוצאות ייחשפו בליל המדענים ואז יוכלו המשתתפים בניסוי למצוא את עצמם על סקלת האושר הישראלית. במסגרת ההכנות לניסוי, יצא ד"ר דורון לראיין תאומות זהות והראה שגנטיקה לא מכתיבה את האושר וראיין איש בן 80 שסבור ששיא האושר עוד לפניו.

באירועי ליל המדענים, אחד מאירועי השיא שאותם מקדם משרד המדע, פותחים מוסדות המחקר ומוזיאוני המדע את שעריהם לקהל הרחב ללא תשלום ב-6 בספטמבר לערב של פעילויות לכל המשפחה, השנה בסימן 70 לישראל כדי לחשוף את העשייה המדעית בישראל. בין הפעילויות: מפגשים בגובה העיניים עם מדעניות ומדענים, פעילות לילדים, סיורים במעבדות, הרצאות, התנסויות מעשיות, הופעות, הדגמות מדעיות ועוד.

ניתן להשתתף בניסוי באתר משרד המדע והטכנולוגיה: https://rn.most.gov.il 
לסרטון אודות הניסוי: https://www.youtube.com/watch?v=En7CtRv4kWM

ליל המדענים יתקיים ב-6 בספטמבר החל מהשעה 17:00 במוסדות: אוניברסיטת בר אילן, אוניברסיטת תל אביב, האוניברסיטה העברית, אוניברסיטת חיפה, האוניברסיטה הפתוחה ברעננה, מוזאון המדע מדעטק בחיפה, אקדמיית אלקאסמי, מכללת אורנים, SCE המכללה האקדמית להנדסה באשדוד ובבאר שבע, מוזיאון המדע בירושלים, מכון ויצמן – מכון דוידסון ברחובות, מיגל בקריית שמונה והמרכז הלאומי לחקלאות ימית באילת.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *