מה יעלה בגורלם של עצי הפיקוס במתחם 'הרצל 197' ?

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מגדל מגורים בן 16 קומות שאמור להיבנות במקום "וידאו צפריר" במתחם הרצל 197 ברחובות ,מותיר את התושבים בדילמה מה יעלה בגורלם של עצי הפיקוס אשר ניטעו עוד בימיה הראשונים של העיר

במתחם "וידאו צפריר" הישן ברחובות ,באותה מובלעת מלבנית זעירה בצדה הצפוני של העיר,נותרה לא מאוישת כ-15 שנה ובעיקר שימשה כחניון מאולתר לכלי רכב ובחלקו האחר של המגרש ניצב מבנה היסטורי בגובה שתיים עד שלוש קומות ,שבחצר הבית גדלים להם עצי פיקוס מימיה הראשונים של העיר רחובות.

עץ הפיקוס.מעל מאה שנה

מיזם חדש של פרויקט נדל"ן אשר אמור לקום בקרוב (הרצל 197 ) מאיים על גורלם של אותם עצים שראו כבר טורקים,גרמנים, אנגלים וישראלים והיו עד לאין ספור עלילות,חלק מהן בעיקר אלה שקו בתקופה של ימי המושבה הצעירה " העצים שנטעו חלוצי המדינה, והמכלול הנופי שאורז אותם מהווים אתר מורשת." אומר אחד מתושבי העיר הוותיקים והוסיף באותה נשימה " העץ ששרד מעל 100 שנה,וספק אם ישרוד את הבנייה החדשה " חשוב לציין כי שורשי העץ העתיק וחלקים נרחבים ממנו פלשו לרחוב .כמו כן, אחד השורשים אף הרים את הבוטקה של תחנת המוניות(מוניות הנשיא) הנמצאת בסמוך .

שורשי הפיקוס גרמו להרים את הבוטקה של תחנת המוניות

לדברי פעילים של ארגונים ירוקים מדובר במחדל "מי שנתן את ההיתר לבנייה ,בלי להתחשב באחד העצים המונומנטליים ברחובות, הוא ממש פושע חסר אחריות". ,אמרו הפעילים הירוקים .
מעיריית רחובות נמסר בתגובה : "החלטות ורישיונות כריתה/העתקת עצים מתפרסמים באופן שוטף באתר פקיד היערות ובהתאם לחוק. כמו כן, ניתן לפנות ליחידת פקיד היערות העירוני, הפנייה תיבדק ותיענה בהקדם ".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *