מה סיפרה אילנה דיין לחברי המועדון המדעי של מכון ויצמן?

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

אילנה דיין מספרת למועדון המדעי של מכון ויצמן את החדשות הרעות והטובות.כך חושף "גלובס"

בתחילת השבוע מלון הילטון תל-אביב, בשעות הערב, האירוע: פגישת חברי המועדון המדעי של מכון ויצמן.
בתוכנית: הרצאה פותחת מפיו של פרופ' עידן עמית מהמחלקה לאימונולוגיה במכון, תחת הכותרת האופטימית "תקווה חדשה לחולי האלצהיימר", ארוחת ערב ולאחריה הרצאה של העיתונאית אילנה דיין על עידן ה"פוסט אמת" בעיתונות.

דיין נתנה הצצה למתרחש מאחורי הקלעים. "החדשות הטובות הן שהספין הישן מת, והחדשות הרעות הן שנולד ספין חדש – להתעלם מהעובדות עצמן, והאחראי לכך הוא כמובן הנשיא היושב בבית הלבן", היא אמרה.

היא שיתפה את הנוכחים בחוויותיה מתחקיר "עובדה" על לשכת ראש הממשלה והתגובה המדוברת של בנימין נתניהו אותה הקריאה במלואה. "זה או שקר או אמת, אין אמצע כאן, ואנו חייבים להיות מסוגלים לספר לאנשים את מה שהם צריכים וחייבים לדעת. אנו העיתונאים לא עובדים אצל פוליטיקאים ולא אצל אף אחד אחר". היא הוסיפה כי "מתקפה על שומרי הסף לא תצלח לדעתי, כי הישראלי חייב לדעת מה קורה סביבו".

את דיין הציגה חברת המועדון, האדריכלית אורנה צור, אשר זכתה הפעם בכבוד להזמין את הנואם המרכזי. על-פי הנוהל, מדובר ב"תורנות", כאשר בכל מפגש חבר מועדון אחר עושה זאת, ובכך מקבל הזדמנות לספר קצת על עצמו ועל החיבור שלו למועדון.

האזינו והתמנגלו: יו"ר המועדון, שמשון הראל, מבעלי אמריקה ישראל; מנכ"לית המועדון, יעל גורן וגמן; פרופ' דניאל זייפמן, נשיא המכון; חני וגדעון המבורגר, נשיא הראל ביטוח; פרופ' יצחק סוארי, יו"ר קבוצת אלייד, ויגאל שרייבר, המנכ"ל; ד"ר יוסי בכר, יו"ר דיסקונט; איש העסקים ראובן ויטלה; עמיר שאלתיאל, יו"ר קבוצת אלדר; גל אביב, מנכ"ל בלנדר; פרופ' מיכאל ושרה סלע; פרופ' רות ארנון; גליה ויהושע מאור; האדריכלים אורנה ומשה צור; סמי וטובה סגול; ישעיהו (שייקה) לנדאו; ואחרים.

מקור -גלובס

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *