מה צפוי לקרות בעתיד בתחום הטיסות?

buypostil

קרדיט תמונה: FREEPIK

—תוכן שיווקי—

אנשים אוהבים טיסות, מכיוון שהן מאפשרות להם להגיע לחופשות וליעדים מיוחדים בחו"ל. עם זאת, מעטים אלה שנהנים מהטיסות עצמן, שנוטות בדרך כלל להיות צפופות, לא נוחות ויקרות, במיוחד בתקופות שיא. כמו כן, טיסות הן גורם מרכזי בזיהום אוויר ופליטת גזי חממה.

מסיבות אלה, כל הזמן מחפשות החברות בתחום דרכים לשפר את החוויה. הנה כמה מהדרכים שבהן צפוי להשתנות תחום הטיסות, ואיתו גם התחום של ביטוח נסיעות לחו"ל בהתאם.

מטוסים המונעים על ידי מימן

תעופה אחראית כיום ל-3.6% מפליטת גזי החממה של האיחוד האירופי, בשל העובדה שמטוסים מודרניים משתמשים בנפט כדלק. דוח שנערך לאחרונה העלה כי מטוסים המונעים במימן יכולים להיכנס לשוק כבר בשנת 2035, ומטוסים אלה יכולים לשאת מאות נוסעים יותר מאשר מטוסים מסורתיים, עם מקור אנרגיה נקי יותר.

עיצוב כנף חדשני

עיצוב כנף מעורב משלב את הכנף ואת גוף המטוס ליחידה אחת, כך שהמטוס כולו מספק את העילוי לטיסה. כנפי דלתא – כמו אלה המשמשות בקונקורד ובמטוסים צבאיים מהירים – עשויות להיות משולבות בדרך כלשהי במטוסים מסחריים.

למשל, חברת KLM עובדת על פיתוח מטוס "Flying V", הכולל תא נוסעים בכל צד של מטוס בצורת V. החברה טוענת שסוג מטוס זה יכול להציע 20% יותר יעילות בדלק מאשר ה-A350.

עיצוב תא נוסעים עתידני

חברות התעופה מחפשות כל הזמן דרכים למקסם את מספר האנשים שהן יכולות להעלות לכל טיסה, מבלי לוותר על נוחות הנוסעים. בעתיד, עשויים להתרחש שיפורים כגון מושבים חסכוניים דו קומתיים המבטיחים יותר מקום ללקוחות, יחד עם קיבולת מוגברת של חברת התעופה.

שובן של טיסות על-קוליות

יונייטד מתכננת לקנות 15 מטוסי נוסעים על-קוליים חדשים, ומקווה להחזיר את המהירויות העל-קוליות לתעופה עד שנת 2029. טיסות נוסעים על-קוליות התקיימו בעבר, אך הופסקו ב-2003 כאשר בריטיש איירווייס ואייר פראנס הפרישו את הקונקורד. ההגדרה של טיסה על-קולית היא כאשר מטוס נוסע מהר יותר ממהירות הקול, שהיא כ-1,060 קמ"ש, אם המטוס נוסע בגובה של 60,000 רגל (18,300 מטר).

מוניות אוויר

חברות תעופה חוקרות דרכים להעביר תחבורה מקומית מהכביש לאוויר, באמצעות "מוניות אוויר" המונעות בחשמל לטיסות קצרות. בשנת 2017, Volocopter השלימו את טיסת הבכורה שלהם להובלה אווירית חשמלית. על פי הדיווחים, ה-Lilium Jet מסוגל לטוס 300 ק"מ למשך שעה, והחברה תתחיל להפעיל מונית אווירית כבר בשנת 2025.

בידור טוב יותר בטיסות

אפשרויות הבידור העתידיות יכללו יותר מסכים, יותר משחקים ואפילו את היכולת לקחת קורסים אלקטרוניים במהלך הטיסה שלכם. לדוגמה, פנסוניק מפתחת דרכים לשפר את בריאות הנוסעים, על ידי הגדרת תאורה לוויסות מקצבי היממה בטיסות ארוכות טווח, כדי לקדם שינה טובה יותר.

בינתיים, תצטרכו להמשיך לקבל את התחום כפי שהוא. בעתיד, המאפיינים של טיסות ושל ביטוח נסיעות לחו"ל עשויים להשתנות מן הקצה לקצה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *