מי מפחד בעיריית רחובות?

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

ישיבת מועצה ה-48 נסגרה לציבור .פקחים הוצבו בכניסה למעלית העירייה ומנעו את כניסת הציבור .ההסבר: בעירייה חששו מפני הפרעה לסדר התקין מצד פעילי מחאה המתנגדים להחלטה למנות רב נוסף לעיר רחובות.קייסי חזי:"מעשה פחדני ורק מראה את הניתוק בין העירייה לתושבים'

האם בעיריית רחובות פוחדים מהתושבים?,מסתבר שכן. אחרת קשה להבין מדוע בחרו קברניטי העיר שעות ספורות לפני ישיבת המועצה ה-48 שנערכה הערב(ד') בלשכתו של ראש העיר רחובות, רחמים מלול. לסגור אותה בפני הציבור.
האם פוסט ברשת החברתית היא סיבה מספיק מוצדקת כדי לסגור את הדלת בפני תושבי העיר?. הרי בסך הכל מדובר בפוסט לגיטימי ותמים שקרא לציבור לבוא ולהסתכל בלבן של העיניים של אותם חברי מועצה שתמכו במהלך .לא מדובר חלילה בפוסט של הסתה כנגד איש כזה או אחר ובוודאי לא מדובר בדברים ומילים לא הולמים או פוגעניים במי שהחליט להצביע בעד רב נוסף. מעבר לזה שאותם חברי מועצה הפגינו חוסר עוז מול התושבים​. גם עיריית רחובות בחרו לטפס על סולם גבוהה ולהתנהג בצורה פחדנית מול ציבור התושבים ולנהוג חלילה כאילו מדובר בחשד אמיתי להפרעה או שיבוש הדיון באירוע פומבי והן להשתמש בתירוץ לא משכנע " חדר הישיבות אינו יכול להכיל קהל נוסף למספר חברי המועצה המשתתפים בישיבה" רק לחדד את האוזן לא יותר ממניין של אנשים התאסף לו בקומת הלובי.
צריך לציין שחדר הישיבות באופן רשמי עומד כאבן שאין לה הופכין בקומה 2 בבניין העירייה.מדובר באולם גדול שאין בו שום בעיה של מיקום,אך ראש העיר מעדיף משיקולים של נוחות את חדר הלשכה הצמוד למשרדו.וזאת כדי לערוך במקום את הישיבות מאז כניסתו לתפקיד .
מובילת מחאת הזבל ,קייסי חזי שהגיעה הערב עם כמה מחבריה למאבק נתקלה גם היא באותם מאבטחים שאסרו את כניסתם לישיבת המועצה,זאת חרף העובדה שחזי משתתפת באופן קבוע בישיבות המועצה האחרונות ומעולם לא גרמה להפרעה או שיבוש הדיון. חזי :" מעשה פחדני שרק מוכיח שהעירייה לא רוצה להיות קשובה לתושבים שלה ומעדיפה לאטום אוזניים ולעצום עיניים ,מאשר לעשות בדק בית ולהבין שמשהו פה לא עובד"
היות ועל פי פקודת העיריות על ישיבת מועצה להיות פומבית ולהתקיים בחדר ישיבות היכול להכיל קהל רב. בעיריית רחובות קפצו על נושא 'הקהל" והפעילו את הסעיף 18ב הקובע כי אם הוקרנה על מסך לפני קהל שמחוץ לאולם הישיבות שמתקיימת בו הישיבה,אזי שלעיריה יש סמכות חוקית למנוע כניסת תושבים.
חזי : "שמים לך מקרן באמצע הלובי של העירייה היכן שהכניסה והיציאה מהבניין ואי אפשר לשמוע כלום,מאחר והעובדים כל הזמן נכנסים ויוצאים – אנחנו התפזרנו"
אגב.יש לציין כי ישיבת המועצה החלה חצי שעה לפני השעה המקורית (18:00) .הסדר הוא כי לפי ישיבת מועצה תמיד נערכת ישיבת הנהלה הסגורה לכלי התקשורת והן לתושבים והיא פתוחה רק לחברי הקואליציה בלבד ולכן נשאלת השאלה מדוע נכח חבר המועצה,אביב איטח באותה ישיבה?.מאחר והוא עדיין על תקן האופוזציונר היחיד בקרב חברי המועצה.

קייסי חזי.לא רוצים להיות קשובים לתושבים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *