מרגש בקפלן: כלב טיפולי שימח מאושפזת בת 87

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מבצע הב הב. במבצע מרגש ומיוחד, הוכנס כלב טיפולי למחלקה פנימית א' במרכז הרפואי קפלן לטובת מטופלת שמאושפזת במחלקה ומתגעגעת לכלב שלה שנשאר בבית

ג'וליט ביטון, בת 87, מאושפזת במחלקה פנימית א' במרכז הרפואי קפלן מקבוצת כללית. יום אחד, בזמן סבב הרופאים, ד"ר חפציבה גרין, מנהלת המחלקה, שמעה מבנה של ג'וליט על הגעגועים לכלב שלה, שנותר בבית, וניסתה לחשוב על דרך לשמח את ג'וליט: "כשג'וליט היתה מאושפזת בעבר בשיקום, התאפשר להביא את הכלב לבקר אותה בחצר בית החולים בו שהתה. אבל, לצערי הרב, לא ניתן להכניס כלבים מבחוץ אל מחלקה פנימית, ולכן נדרשנו לחשוב על פתרונות יצירתיים".

צילומים: איתן לבון

ד"ר גרין חשבה ישר על מיכל לבנשטיין, אחות בהנהלת המרכז הרפואי רבין. מיכל מתמחה מזה שנים גם בטיפול רגשי עם כלבים שמטרתו להעניק לחולים סעד רגשי ושיקומי. מיכל, בעלת תואר שני בסיעוד, עובדת בבלינסון כבר 26 שנים, מטפלת בעזרת הכלבים הטיפוליים שלה בבית החולים. שהתרגשה מאוד מהבקשה של ד"ר גרין, נרתמה לסייע בהתנדבות: "אני מכירה את ד"ר גרין שנים רבות, וראיתי והערכתי את הרצון האמיתי והכן לסייע למטופלת". היא מוסיפה ואומרת: "המפגשים בין הכלב לבין המטופל מהווים טיפול לכל דבר ועניין, והכלבים נותנים אהבה ללא תנאי. השילוב של המקצועות וההתמחות שלי מאפשר ראייה כוללנית, הוליסטית וטיפול בגוף ובנפש שתורם הן לשיקום גופני והן בפן הרגשי נפשי".

השתיים החליטו להפוך את הכלב הטיפולי לעובד במרכז הרפואי קפלן, שיגיע לבקר את ג'וליט. "ברגע הראשון, כשסיפרו לאמא שלי שרוצים להביא לה כלב, היא נבהלה כי היא חשבה שרוצים להחליף את הכלב שלה, ולא הסכימה לשמוע על אף כלב אחר", מספר מנחם, בנה של ג'וליט. "אבל ברגע שהיא ראתה את הכלב, כל המחסומים נעלמו, והיא התרגשה מאוד, גם להיות עם הכלב וגם מהמחווה. אני מאוד מעריך את הצוות הרפואי בקפלן על האכפתיות והרצון לעשות לאמא שלי טוב".

במהירות שיא, ותוך 24 שעות בלבד, התקבלו כל האישורים הנדרשים, ולכלב אף הוכן תג שהופך אותו לעובד מן המניין בבית החולים. הוא הגיע בלווית מיכל לבקר את ג'וליט, ומיכל מספרת: "כבר ברגע המפגש ראינו את ההשפעה הישירה של הנוכחות של הכלב על המטופלת – היא התרוממה לקראתו, ליטפה אותו, צחקה, התעניינה ושאלה שאלות". המפגש התארך יותר מן המצופה, אבל הכלב ומיכל המשיכו לבקר חולים נוספים במחלקה, ששמחו גם הם מהמפגש. "אנחנו שמחים ומודים למיכל על כך שנרתמה כ"כ מהר לסייע לנו לעשות טוב על הלב למטופלת שמאושפזת פה. לצד הפרצופים המופתעים של המטופלים ובני המשפחה למראה הכלב שמסתובב במסדרנות המחלקה, זכינו לראות גם לא מעט חיוכים באותו היום, ואין ספק שמדובר בפרויקט חשוב ובעל ערך רב למטופלים וגם למטפלים", מסכמת ד"ר גרין בחיוך.

קרדיט צילומים: איתן לבון

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *