נחנך מחדש "בית החמישה"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בטקס מרגש הונצחו חמשת בני רחובות במתנ"ס הקהילתי החדש של שכונת אפרים, ותיקים וסלע. "כל באי המתנ"ס יילמדו על הנופלים ועל האסון הכבד", אמר נציג השכונות.

אתמול (שני ) נחנך מחדש "בית החמישה" במתנ"ס ברחוב בצלאל לינדה ברחובות, אשר נקרא על שמם של בני רחובות אשר נפלו באסון הנ"ד בבקעת הירדן בשנת 1977. במקום מונצחים סמל יואב ירושלמי, סגן שלמה ליבוביץ, רב"ט ישי אליעזר, רס"ן דוד כוכבי ורב"ט אהרון בן חמו. כזכור, עד לאחרונה שכן בית החמישה ברחוב גולדנברג בעיר ולאחר הקמת המתנ"ס החדש לשכונת אפרים, שיכון ותיקים ושיכון סלע הוחלט להעתיקו ולקרוא לו על שם חמשת הנופלים.


בטקס ההנצחה נכחו ראש העיר רחמים מלול, יו"ר דירקטוריון חוויות יניב מרקוביץ, מנכ"ל הרשת עדי דויטש, משפחות וחבריהם של הנופלים, חברי ועד השכונה ותושבים רבים. ראש העיר רחמים מלול אמר עם הסרת הלוט מעל השלט החדש במתנ"ס כי במקום המשרת את כלל הציבור מטף ועד זקן, כולם יעצרו וישאלו אודות חמשת החללים בני העיר. עוד הוסיף ראש העיר ואמר כי משמעות המילה הנצחה הינה גם נצח ומתוך האובדן הקשה צמחה התמשכות של מדינת ישראל לדורות הבאים.

יו"ר דירקטוריון חוויות יניב מרקוביץ סיפר על ההחלטה להעתיק את מקום ההנצחה ואמר כי גם בבית החמישה המקורי יישאר זיכרון לנופלים. יו"ר השכונה יוני עפג'ין אמר בסיום הטקס: "שמחנו לשמוע כי המתנ"ס השכונתי שלנו ייקרא על שם חמשת הנופלים בני העיר ואין ספק שהמקום יהווה מוקד משיכה לכלל הציבור בשכונה ומחוץ לה, וכל באי המתנ"ס יילמדו על הנופלים ועל האסון הכבד שקרה לעם ישראל לפני 40 שנה".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *