פורסם דו"ח קצין בודק את מותו של אלמוג עמרם ז"ל מקריית עקרון

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
אלמוג עמרם ז"ל

סיכום תיק קצין בודק מותו של אלמוג עמרם ז"ל. אשר היה מעורב בתאונת דרכים קלה במהלכה פגע עם רכבו ברכב אחר, הוא יצא מרכבו החל בהליכה מהירה לכיוון מערב, קפץ מעל גדר בטיחות ורץ אל השדה הפתוח שם נעלם. ובתום סריקות שנערכו ע״י כוחות המשטרה, נמצאה גופתו של המנוח אלמוג עמרם ז״ל, בשדה הסמוך לזירת התאונה מאוחר יותר באותו היום.
בבדיקה עלה כי הנהג הפוגע נפקד משירות מילואים לאחר שסורבה יציאתו. 

בתאריך 14.5.17, סמוך לשעה 14:15, אירעה תאונת דרכים בצומת נחושה, בה היו מעורבים שני כלי רכב. על פי הדיווח שהתקבל במוקד המשטרה, מדובר היה בתאונת דרכים קלה במהלכה נהג הרכב הפוגע, יצא מרכבו החל בהליכה מהירה לכיוון מערב, קפץ מעל גדר בטיחות ורץ אל השדה הפתוח שם נעלם.
בבדיקה עלה כי הנהג הפוגע נפקד משירות מילואים לאחר שסורבה יציאתו.
לאחר הטיפול בזירת התאונה, ובתום סריקות שנערכו ע״י כוחות המשטרה, נמצאה גופתו של המנוח אלמוג עמרם ז״ל, בשדה הסמוך לזירת התאונה מאוחר יותר באותו היום.

למרות ממצאי הנתיחה שקבעו כי לא נמצא קשר ישיר בין התאונה ובין מותו אלמוג עמרם ז"ל זאת לצד העדות שהתקבלה כבר בדיווח הראשוני שתיארה את בריחתו לאחר התאונה על רגליו כאדם בריא; הוחלט במשטרה למנות קצין בודק כדי לבחון את מה שנראה על פניו כתפקוד לקוי של חלק מהמעורבים בטיפול המשטרתי לאחר מכן

בתאריך 27.6.17 מונה קצין בודק, נצ״מ משה שחר, שתפקידו היה לבחון את התנהלות הכוחות והטיפול המשטרתי שקדם למציאת גופתו של אלמוג עמרם ז״ל. הקצין הבודק שמונה, נדרש לבחון את הפעולות המשטרתיות שבוצעו לשם איתורו של המנוח, לאחר שנעלם מזירת תאונת הדרכים מיד לאחר התרחשותה.

ממצאי הדוח של הקצין בודק מלמדים, כי נפל פגמים בהתנהלות הגורמים הנוגעים בתחנת קרית גת בכל הנוגע לאופן הטיפול בתלונה אודות היעדרותו של המנוח, הן בהיבטי פיקוד, והן בהיבטי דיווח ומקצועיות.

לאור ממצאי הקבו״ד (קצין בודק), החליט מפכ"ל המשטרה על נקיטת צעדים משמעתיים ופיקודיים כנגד קצינים ושוטרים שטיפלו באירוע זה.
בין היתר, הוחלט להעביר את מפקד תחנת קרית גת לתפקיד שאינו פיקודי, ולעכב את קידומו של ק׳ האגם של התחנה למשך 5 שנים.
עוד הוחלט, כי ר׳ משמרת הבוקר של תחנת קרית גת תוזמן לשימוע לשקילת המשך שירותה במשטרה, וכן על העמדתו לדין משמעתי של ר׳ משמרת הצהריים.
כמו כן, הוחלט על נקיטת צעד של הדרכה פיקודית כלפי שוטרים נוספים שטיפלו באירוע.

עוד הוחלט לאמץ מספר המלצות מערכתיות של הקבו״ד, הנוגעות להיבטי הכשרה, קיום נהלים והנחיות, ביצוע סדור של תהליכי למידה, פיקוח ובקרה וכיו״ב.

מפכ"ל המשטרה הדגיש בהחלטתו, את חשיבותה ומשמעותה של אחריות מפקדים, וכן נטילת אחריות לתפקוד תקין ומקצועי בכל ארוע, בפרט בארגון כה רגיש כמו המשטרה המופקד על אכיפת החוק, שמירה על הסדר הציבורי, שלום הציבור ועל תחושת הביטחון האישי של כל אזרחי ישראל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *