10 טיפים לפני קבלה לאוניברסיטה

ofir

בישראל מי שמעוניין ללמוד באוניברסיטה צריך להגיע מוכן לתקופת הרישום. ההחלטה מה ללמוד ואיפה היא החלטה לא פשוטה שכוללת בתוכה שיקולים רבים. כל סטודנט בישראל עבר את הדרך הזאת בדרך להחליט מה ללמוד ואיפה. הדרך לתואר רצופה גם בהשקעה מצידכם, מחקר על התואר שמעניין אתכם, מבחן פסיכומטרי ועוד. נציג פה עשרה טיפים למי שרוצה להתקבל ללימודים גבוהים בישראל.

הטיפים ללימודים גבוהים בישראל – מידע, פסיכומטרי, המלצות ועוד

אם אתם רוצים ללמוד תואר ראשון ועדיין לא סגורים מה ואיפה, אנחנו ממליצים לכם לעבור על רשימת הטיפים הזו שתעזור לכם לקדם את עצמכם לכיוון הנכון:

  1. עשו מחקר באינטרנט על תארים שמעניינים אתכם – כיום כל המידע כמעט נגיש ברשת, התחילו לחפש באתרי האינטרנט של מוסדות הלימוד, קבוצות פייסבוק וכן הלאה אחר תארים שיכולים לעניין אתכם. תופתעו לגלות של חלק מהתארים לא שמעתם מעולם.
  2. בקרו בימים פתוחים של מוסדות רלוונטיים – אחרי שקצת מיפיתם את התארים האפשריים שמעניינים אתכם, בדקו מתי המוסדות הרלוונטיים מציעים ימים פתוחים. ביום הפתוח תוכלו להגיע, להתרשם מהמקום ומהתארים שהוא מציע, זה יעזור לכם כדי לקבל החלטה בהמשך.
  3. כשתתמקדו בתחום מסוים, בדקו מה דרישות הקבלה, מה התנאים ומה המחיר – לכל תואר ולכל מכללה דרישות סף אחרות. אם החלטתם על תואר שמעניין אתכם נסו להבין מה בדיוק הוא דורש, האם צריך ציון גבוה במיוחד של פסיכומטרי, ממוצע בגרויות מסויים וכן הלאה. בהתאם לדרישות הסף תוכלו לבנות לכם תוכנית להשגת הנתונים האלה. אם צריך לשפר בגרויות, לשפר פסיכומטרי וכן הלאה.
  4. השוו בין המוסדות השונים שמציעים את התואר – אם לדוגמה אתם מעוניינים בתואר בתקשורת, בדקו באיזה מוסד מציעים הכי הרבה שעות מעשיות, למי יש מרצים הכי נחשבים, איפה שכר הלימוד הכי יקר ועוד שיקולים שחשובים לכם בקבלת ההחלטה.
  5. התייעצו עם מכרים בוגרים התואר – אין חכם כבעל נסיון וגם בעל תואר. אם אתם מכירים מישהו שכבר למד את התואר שאתם מתעניינים בו התייעצו איתו, תקבלו מידע נוסף ותוכלו להבין יותר אם התחום מתאים לכם או לא.
  6. הרשמו לקורס פסיכומטרי – ברוב המקרים תארים יוקרתיים במוסדות נחשבים ידרשו ציון פסיכומטרי גבוה. כדי להגיע לציון שכזה מומלץ מאד להירשם לקורס פסיכומטרי שיכין אתכם למבחן החשוב הזה.
  7. הרשמו למספר מוסדות במקביל – למקרה וסיכויי הקבלה שלכם למקום אחד גדולים ממוסד אחר.
  8. התייעצו עם אנשים שחשובים לכם – מי שמכיר אתכם טוב יוכל לעזור לכם להבין איזה תואר מתאים לכם.
  9. הרשמו בזמן – זה אולי נשמע מצחיק אבל חשוב לשים לב שאתם נרשמים במהלך תקופת הרישום כדי לא לפספס את ההזדמנות.
  10. האמינו בעצמכם – הכי חשוב לא להתייאש, אם יש תואר שאתם ממש חושקים בו תעשו את כל המאמצים, האמינו בעצמכם ובתקווה תצליחו להתקבל ולהתחיל.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *