פרויקט רפואה על הבר נפתח רשמית במפגש הפסגה בין רחמים מלול ,ד"ר קרלוס גרוזמן ומנכ"ל הכללית נועז בר ניר

רחובות ניוז

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

 

רחובות ניוז
רחובות ניוז

מאות השתתפו בפרויקט "רפואה על הבר". בבית הקפה דה לה פה בבעלות חבר המועצה אבי קינד, במקום נפגשו ראש העיר רחמים מלול, מנהל בית החולים קרלוס גרוזמן וסגני ראש העיר זוהר בלום ומתן דיל וחבר המועצה עודד עמרם.

 

למעלה משלושים רופאים בכירים ועובדים פרא-רפואיים ותיקים מהמרכז הרפואי 'קפלן' ברחובות הגיעו הערב מחדרי הניתוח והמחלקות למקומות הבילוי ברחבי העיר. במהלך הערב השתתפו מאות של תושבים שנהנו מהרצאות מרתקות במגוון נושאים המעסיקים את כולנו בתחומי רפואה ובריאות.

נועז בר ניר מימין מנכ''ל קופ''ח כללית

הפרויקט הייחודי של עיריית רחובות והמרכז הרפואי 'קפלן'- 'רפואה על הבר', חוזר זו השנה השלישית ברציפות. ההפרויקט מאפשר לתושבים לפגוש את אנשי הרפואה מאחורי שולחן הבר ולא מאחורי שולחן המרפאה, במקומות בילוי ברחבי העיר בהם השתתפו התושבים בשיחות מרתקות בנושאים שבחרו בתחומי הבריאות והרפואה, הנוגעים בחיים של כולנו.

השנה הושקעה מחשבה רבה בבחירת הנושאים, על מנת להביא מנעד נושאים רחב וחדשני, שכל אחד יוכל למצוא בו את הנושא המתאים עבורו. בין הנושאים שהועברו -מיתוסים ברפואת ילדים מה אמת ומה בדיה, לצד השפעות העידן הסלולרי על חייהם (ועל חיינו), נערך דיון על המתבגרים שבינינו ועל התקשורת עם הילדים שלנו והאתגרים החדשים שהדור הצעיר מציב בפנינו. בהרצ4ה אחרת דיברו על ניתוחי כפתורים, על רפואה קרדיולגית בילדים.

ההרצאות עסקו עוד בפלסטיקה וכירורגיה פלסטית, וכן על השימוש בבוטוקס לטיפול במיגרנות, בנושא הזוגיות והמיניות ומה שביניהם, וכן בנושא יחסי מין בטוחים (safe sex ) והרצאה נוספת בנושא איידס.

רחובות ניוז

המשתתפים שמעו סיפורים מרתקים ממנתחים מומחים, על נסתרי חדר הניתוח ועל קבלת ההחלטות המורכבת מולה ניצבים הרופאים כעניין שבשגרה. ונערכה שיחה על תהליך הלידה, והחידושים האחרונים בתחום ההפרייה החוץ גופית, כיצד מטפלים בוורטיגו, איך מתמודדים על אבנים בכליות, נרחיב על תיקוני ראיה וניתוחי קטרקט, כיצד אפשר לבצע שיקום בבעיות שמיעה, מה צריך לדעת על אלרגיה למזון ועוד.

האירוע הייחודי לרחובות – שכבר הועתק על ידי ערים ובתי חולים אחרים בישראל- מאפשר למשתתפים להרחיב את הידע שלהם בתחום הרפואה, במפגש של רופאים עם תושבי העיר רחובות, ומתן הרצאות 'בגובה העיניים' בדרך המנגישה את הרפואה ואת חידושיה לציבור הרחב. במפגשים אלה מתאפשר ללמוד על נושאים שרלוונטיים לכל אחד ואחת. הרצאה המיועדת לציבור הנשים הדתי/חרדי תערך במרכז חוויות מהות, ברחוב מנוחה ונחלה 3.

ניוז

ראש העיר, רחמים מלול: ״אנו שמחים על הצלחתו הגדולה של פרויקט ״רפואה על הבר״. האירוע הזה הפך למסורת אהובה, שמשלבת ידע ועניין עם בילוי. התושבים ממלאים הערב את מקומות הבילוי כי רחובות היא עיר של תרבות, ושל רפואה טובה. אני מאחל לכולנו רק בריאות וערב מעניין ומהנה״

סגן ראש העיר, עו״ד מתן דיל: ״רפואה על הבר״ רשם הערב הצלחה חסרת תקדים. מקומות הבילוי מלאים הערב עד אפס מקום. אנחנו רואים הערב שרחובות היא עיר תוססת, עם חיי לילה מלאים ותושבים שמגיעים למקומות הבילוי וגם מעוניינים בתוכן טוב, שסיפקנו הערב במסגרת הפרויקט. נעשה הכל להמשיך במסורת הזו ואף נשכלל אותה בשנים הבאות״

דר קרלוס גרוזמן, מנהל המרכז הרפואי קפלן: ״אני מברך על פרוייקט מרגש וייחודי זה של ׳רפואה על הבר׳ בעיר רחובות זו השנה השלישית בהצלחה רבה. המפגש יוצר חיבור מדהים בין הציבור לבין הצוותים הרפואיים המעולים של קפלן בנושאים שונים ומגוונים. הצעתי לקרוא לעיר רחובות ׳עיר התרבות, המדע והרפואה׳ כי בית החולים קפלן מהווה עוגן שתומך בעיר ובתושביה.
אני רוצה להודות לראש העיר רחובות, מר רחמים מלול, סגניו ואנשי העירייה על ההשקעה הרבה סביב הערב המיוחד הזה״.

ראש העיר, רחמים מלול, סגן ראש העיר עו״ד מתן דיל, דר קרלוס גרוזמן מנהל ביח קפלן ומנכ״ל קופת חולים כללית נועז בר ניר פתחו את הערב בבית הקפה דה לה פה ברחוב יעקב בעיר (בתמונה)
מזוגיות ומיניות ועד מתבגרים, מפגיעות באימוני ספורט ועד למיתוסים ברפואת ילדים: הערב התקיימו הרצאות מפי רופאים ואנשי צוות רפואי במגוון נושאים מרתקים באווירה משוחררת ברחבי העיר ב- 33 מקומות בילוי בו זמנית.
הכניסה הייתה ללא עלות, כמובן, ובשבועות האחרונים אלפים נרשמו להרצאות בנושאים המעניינים אותם. בעלי מקומות הבילוי דיווחו כי אף תושבים שלא הרשמו הגיעו להאזין להרצאות.
השנה הושקעה מחשבה רבה בבחירת הנושאים, על מנת להביא מנעד נושאים רחב וחדשני, שכל אחד יוכל למצוא בו את הנושא המתאים עבורו.

השנה התקיימו הרצאות בנושאים רבים ומגוונים כגון מיתוסים ברפואת ילדים, השפעות העידן הסלולרי על חייהם (ועל חיינו), המתבגרים והתקשורת ביניהם , ניתוחי כפתורים, רפואה קרדיולגית בילדים,פציעות ספורט נפוצות והדרכים להימנע מהן, התועלת באומנויות לחימה ויוגה, תרומת האיברים , פלסטיקה וכירורגיה פלסטית, השימוש בבוטוקס לטיפול במיגרנות, הזוגיות והמיניות ומה שביניהם ועוד.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *