פרסום ראשון: הוועדה המחוזית החליטה לדחות את החלטת העירייה לבניית המבנה בן 5 הקומות במקום גינת הכלבים בשכונת אחוזת הנשיא

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בשורה משמחת הערב(ד') לתושבי שכונת "אחוזת הנשיא" ברחובות בשעה שהוועדה המחוזית החליטה בתחילת השבוע לקבל את טענות התושבים להיעדר שקיפות מצד עיריית רחובות בנוגע לזהות המבנה בן 5 הקומות שיקום במקום גינת הכלבים

כפי שפורסם לראשונה בתחילת יולי כאן ב'רחובהוט' באופן בלעדי בנוגע למאבק של תושבי שכונת "אחוזת הנשיא" ברחובות מול עיריית רחובות בגורלה של גינת כלבים בשכונה .זאת לאחר שתושבי השכונה בצפון העיר הופתעו לגלות כי במקום הוצב שלט כי בכוונת העירייה להרוס את הגינה ברח' הכרמל 42 ע"י שינוי יעד הקרקע משטח טכני לשטח חום ולהקיים מבנה ציבורי בן 5 קומות.שנכון לרגע זה הוא בגדר נעלם. בעקבות כך התאגדו חלק עיקרי מתושבי השכונה על התנגדות עקרונית לבניין ציבור כלשהוא תוך עמידה על השארת גן הכלבים על מקומו. כהכנה להתנגדות פורסמו עצומות לחתימה שנאספו לאחרונה. על ההתנגדות רשומים 13 ועדים של בתים משותפים והקוטג'ים הוותיקים

הפרסום הראשון ב'רחובהוט' ב-3 ליולי
צריך להזכיר שלתוכנית הוגשו 5 התנגדויות מתוכן התנגדות של מהנדסת הוועדה המקומית רחובות. כאשר הוועדה המקומית הגישה את עמדתה בתוכנית "בשכונה ישנם שטחים ציבוריים רבים ולכן ניתן לוותר על גינת הכלבים שהיינה בייעוד מתקנים הנדסאים וניתן לשלב גינת כלבים במגרש עם מבנה ציבור המוגבל ל-3 קומות "
עו"ד אבי וינברגר נציג התושבים בשכונה טען בדיון " המתנגדים לא מתנגדים לשטחים ציבוריים. הטענה המרכזית היא לאי התכנות תכנונית בשל מאפייניו של המגרש ובשל בעיות גישה אליו. המגרש בשטח 600 מ"ר בלבד, מדובר במגרש פינתי ללא נגישות ראויה וללא אפשרות חנייה. על העירייה לבחון את הצורך הציבורי ולא נעשה כל שיתוף ציבור בנושא. בנוסף, לא הוכח הצורך המסוים שהוביל לתכנון התכנית ולא התקיים דיון בחלופות תכנון למיקום השטח הציבורי. התכנית מאפשרת מגוון שימושים רחב מדי ולא ניתן לדעת מה כוונות העירייה בשטח התוכנית. הנימוק שאין צורך במתקן הנדסי, אינו סיבה להקמת מבנה בן 5 קומות".
מוטי פישביין, נציג ועד השכונה שנכח בדיון הוסיף " הגינה היא צורך אמיתי של השכונה ואין להם מקום אחר להסתובב בחופשיות. העירייה נתנה את השטח לטובת גינת הכלבים כחלק מהסכם בו השכונה מוותרת על שטח ציבורי בתחומה. בעבר, העירייה העבירה שטח ציבורי מתוך השכונה למכון ויצמן. לאחר מכן בשנת 2013 העבירה השכונה 4 דונם נוספים למכון ויצמן, בטענה שבשכונה לא חסרים שטחים ציבוריים. בתמורה לכך העירייה הסכימה לפתח את גינת הכלבים. בשכונה יש שטחים חומים רבים שהעירייה משכירה לטובת קופת חולים. אין מספיק מידע לגביי כוונות התכנית".
את העירייה ייצג בדיון שגיא תמרי ,מנהל מחלקת רישוי בעיריית רחובות שתקף את עמדת התושבים " תושבי השכונה נוהגים כאילו הם אינם חלק מהעיר. נותרים 9 דונם שב"צ מתוך אלה שאושרו לשכונה. שטחים אלו אינם מספקים את המענה הציבורי לשכונה. עם זאת, השטחים שכביכול ניתנו למכון ויצמן, משרתים בפועל גם את תושבי וילדי השכונה. מתקיימים בהם חוגי העשרה לילדים. הפתרון לכלבים יוכל להינתן במזרח העיר במרחק 100 מ' משטח התכנית. בשכונה קיים היום צורך בשני גני ילדים, ניתן לצמצם את מנעד השימושים לחינוך ודת.
כאמור,לאחר ששמעה את המתנגדים ואת נציג הוועדה המקומית לתו"ב רחובות, הוועדה מחליטה לקבל את ההתנגדויות התושבים ולייעד את המגרש לשצ"פ .היות והוועדה השתכנעה כי לא קיים צורך במתקן הנדסי, ולכן נדרש שינוי ייעוד במגרש ובנוסף מיקום המגרש על עיקול הדרך, יוצר מגבלה על פיתוחו העתידי ועלול להקשות על יצירת. נגישות מיטבית למגרש בעיקר לנוכח מקסום זכויות הבנייה כפי שנקבע בתכנית לשטחי ציבור. הוועדה סבורה כי נכון לקבוע את יעוד המגרש לשצ"פ בהתאם לשימוש בפועל של המגרש ובשל העובדה כי קיים מחסור גם בשצ"פים ברחבי השכונה. החלטת הועדה לתת תוקף לתכנית תהיה תקפה לתשעה חודשים. ככל שלא יוגשו במהלכם מסמכים מתוקנים בהתאם להחלטה, תבוטל התכנית ותיסגר, ללא צורך בהחלטה נוספת.

בשורה משמחת לבעלי הכלבים בשכונת "אחוזת הנשיא"
אורלי אביסרה מראשי המאבק הגיבה הערב לנוכח הניצחון של התושבים על עיריית רחובות.
"תושבי השכונה שמחים מאד על החלטתה של ועדת התכנון והבניה המחוזית לקבל את ההתנגדויות של השכונה לשינוי יעוד גינת הכלבים לבניין ציבור. ההיגיון נצח. אנו שמחים על הגדרת השטח כשטח ציבורי פתוח שישמר את גינת הכלבים.
נשמח מאד לשתף פעולה עם העיריה בפרויקטים אחרים כמו מגרש ספורט שהוצהר ע"י נציג העיריה בועדה שהחלו בהכנתו כולל חניות.
אנו שמחים על תחילת בניית המרכז המסחרי ומקווים שבנייתו תסתיים במהרה.
אנו מקווים שנשתף פעולה עם השכונה הקרובה רחובתי ועם העיריה לגמר כל צרכי השכונות כולל השטחים הציבוריים.
הגיע הזמן לסיים את כל הנושאים הקשורים לבנייני ציבור בשכונה
אם העיריה תנהג עם תושבי השכונה בשקיפות מלאה היא תגלה שותף נאמן ואחראי".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *