פרסום ראשון: שמחת בית השואבה הסתיימה בקנסות והחרמת ציוד המוסיקה

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

המשטרה פעלה אמש(מוצ"ש) ביד קשה נגד בחורי ישיבת 'מאור התלמוד' וכנגד חסידות קרעטשניף שהסבו לשכניהם רעש של מוסיקה חזקה והפריעו למנוחתם.

אל הישיבה שנמצאת ברחוב בנימין פינת נרדאו הגיעו השוטרים קצת לאחר חצות הגיעו פקחי השיטור העירוני לבית המדרש וביקשו מהמארגנים להחליש ולכבות את המוסיקה מאחר והיא מפריעה למנוחת התושבים. כעבור חצי שעה חזרו השוטרים אל המקום בעקבות תלונות נוספות על רעש מוסיקה חזקה שנובעת מבית המדרש. הפעם השוטרים לא גילו סבלנות, הם החרימו לבני הישיבה את הציוד, רמקולים ופריטים נוספים והביאו את הכל אל תחנת המשטרה. בנוסף רשמו השוטרים קנסות כספיים בסכום הקרוב לכאלף שקלים. תלמיד הישיבה סיפר " אנשי השיטור העירוני הגיעו אלינו קצת לאחר חצות וביקשו שננמיך את המוסיקה. לאחר שהנמכנו הם שוב הופיעו ודרשו שננמיך. למרות שהמוסיקה הונמכה הדבר לא ריצה אותם והם החליטו להחרים לנו את הציוד בצורה ברוטאלית. אנחנו לא נשתוק על האירוע המביך הזה, לא יכול להיות שבמדינת היהודים לא נחגוג את חגי היהדות".
אחד השכנים סיפר ל'רחובהוט' על המטרד והסבל שעבר לדבריו " לא כל מי שגר באזור הישיבה או ברחובות הסמוכים הם דתיים ואנחנו לא צריכים להענש על כך. המשטרה איפשרה להם לחגוג עד לחצות הלילה, זה מספיק להם ויותר מדי מתחשב. הילדים שלי לא נרדמו בגללם, אנחנו לא צריכים לסבול, מה שהם עושים זה פשוט גורמים לציבור שלם לשנוא אותם. אנחנו מודים למשטרת ישראל שאכפה את החוק והחזירה את השקט לשגרת החיים".

לעומת זאת בחסידות קרעטשניף הסתפקו השוטרים ברישום קנס של הקמת רעש. גורם בחסידות " אין זו הפעם הראשונה שהשוטרים מגיעים בצורה לא מכובדת, בחמישי שעבר קיימנו חגיגות של הערב הראשון לשמחת בית השואבה, גם אז הגיעו שוטרים שטענו שהשכנים התלוננו על מוסיקה חזקה שמפריעה להם לישון. השוטרים הגיעו בצורה מאוד לא מכבדת ומול האדמור הם דרשו שנכבה את המוסיקה מיד בגלל שהשעה היתה מאוחרת. גם אתמול (מוצ"ש) הגיעו השוטרים, ביקשו שננמיך, אך בכל זאת רשמי לנו קנס, אנחנו מאוד לא מרוצים מהפעילות המגמתית של המשטרה כלפינו".
גורם במערכת האכיפה העירונית סיכם " כל חסידות או ישיבה יכולה לחגוג כמה שירצו אך בשעות המקובלות. החוק הוא לא בגדר המלצה ואם התופעה תמשך גם אנחנו נמשיך לנקוט ביד קשה ובאפס סובלנות במיוחד שמדובר בנקיטת צעדים לאחר שהאחראים קיבלו התראות".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *