פרשת בשלח – מוכנות ובשלות

פרשת בשלח פרשת השבוע מאת לוחם האש איתמר פישר רס"ן במיל'

פרשת השבוע מאת מאת: רס"ן במל' איתמר פישר ממערך הכיבוי וההצלה - רחובות ניוז
פרשת השבוע מאת מאת: רס"ן במל' איתמר פישר ממערך הכיבוי וההצלה – רחובות ניוז

פרשת בשלח

הפרשה מספרת על יציאת בני ישראל ממצרים, קריעת ים סוף ותחילת מסעם במדבר.

בתחילת המסע יש התלבטות דרך איפה להוביל את עם ישראל, ובורא עולם מחליט: "ולא נחם אלוהים דרך ארץ פלישתים… פן ינחם העם בראותם מלחמה ושבו מצרימה".

ההחלטה- בדרך הארוכה.

מדוע דווקא בדרך הארוכה שארכה 40 שנים?

כשאדם שמחפש מקצוע שואל מה עדיף להיות, שכיר או עצמאי, עונים לו, מה חשוב יותר בעינייך, לאכול טוב יותר ביום או לישון היטב בלילה?

אם תרצה לאכול טוב יותר, תהיה עצמאי, יש סיכוי טוב יותר להתעשר, סיכוי טוב יותר להצלחה אבל כרוך בהרבה "כאבי ראש", שיווק, מע"מ, מס הכנסה, ביטוח לאומי, עול רובץ על כתפיו של העצמאי.

לעומתו השכיר כל ראשון לחודש נכנס תלוש, מה שיש זה מה יש.

בני ישראל היו בעבדות במצרים מאות שנים, מתוקף מעמדם לא היו צריכים לדאוג למזונות ופרנסה ולכן אמרו: " זכרנו את הדגה אשר נאכל במצרים חינם".

אומנם היה רק דג אבל זה היה חינם ולא הצטרכו ישראל לדאוג לזה.

כאשר עם ישראל שרק הרגע יצא מעבדות, עלול לפגוש את קשיי העצמאות ביום יום ויבין שיש מלחמת קיום יום יומית, עלול להתחרט ולרצות להמשיך לקבל חינם במצרים, למרות כל מה שכרוך בך.

מסעם של עם ישראל במדבר במשך 40 שנים, מטרתו הייתה קודם כל הכנה לחיי העצמאות שלהם, עם ישראל נדרש לעבור תהליכים רבים במדבר, עליות ומורדות שיבנו אותם כעם אחד שיהיה מוכן לקבל את

ארצם ויכלו לנהל חיים עצמאיים.

כך גם כל אחד ואחת מאתנו, אין קפיצות בדרך, ע"מ להגיע למטרה שהוצבה, הדרך היא חשובה ומהותית לא פחות ונדרשת כדי להצליח להגיע ליעד מוכנים.

 

שבת שלום - חדשות רחובות ניוז
שבת שלום – חדשות רחובות ניוז

 

חדשות רחובות ניוז

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *