קיבלתם הודעת ספאם מאריה דרעי? יכול להיות שמגיע לכם 1,000 ש"ח

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מאות אלפי ישראלים זכו לקבל בימים האחרונים הודעות SMS פרסומיות לטלפון שלהם, עליהן חתום שר הפנים, אריה דרעי. ההודעות, שנועדו לעודד את הציבור להצטרף למאגר הביומטרי, הטרידו לא מעט אנשים בדומה להודעות ספאם פרסומיות ועתה נראה שהגיע זמן

"שר הפנים, אריה דרעי, שמח לעדכן-תחילת חוק הביומטריה. זקוקים לתעודת זהות או לדרכון ביומטריים? הזמינו תור: www.piba.gov.il. שימו לב: מי שבידיו תיעוד ישן בתוקף לא נדרש להגיע-התיעוד יכובד במוסדות הציבוריים".
זו נוסח ההודעה שקיבלו אזרחים רבים במדינת ישראל בימים האחרונים לנייד שלהם .
ההודעה שנשלחה הכעיסה רבים, מאזרחי המדינה בעיקר לעצם העובדה שהיא מפרה במו ידייה את חוקי המדינה לסעיף 30 לחוק התקשורת התשס"ח–2008 או בשמו המוכר יותר – "חוק הספאם".

ההודעה שרבים במדינת ישראל קיבלו בימים האחרונים
אומנם לא מדובר כאן במסר פוליטי או תעמולת בחירות, המוחרגות מהחוק. אך יש כאן עידוד ברור להוצאת כספים והחוק קובע שמפרסם לא יכול לשלוח הודעות כאלה בלי הסכמה מפורשת מראש של הנמען. מכיוון שאיש לא ביקש רשות כזו, המדינה עברה על החוק. ואם היא עברה על החוק היא צריכה לשלם. כמובן, שאם יש מישהו שנתן את הסכמתו הוא לא יכול לתבוע, אבל אנחנו לא ראינו שהמשרד ביקש הסכמה כזו.
מאחורי הקמפיין עומדת לשכת הפרסום הממשלתית, ששכרה את שירותיו של האסטרטג גיל ארג'נטרו. עלות מסע ההסברה הוא 6 מיליון שקל — עלות חריגה וכפולה יחסית לקמפיינים ממשלתיים־מסחריים ממוצעים
לאור הדברים יהיו לא מעט קופצים על הנושא שיעלה לקופת המדינה בלא מעט מרשרשים

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *