קפלן: איך להתחיל את השנה האזרחית החדשה בלי להגיע למיון

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

התחלה טובה: מנהל מיון ביה״ח קפלן מסביר איך לחגוג הלילה את השנה החדשה מבלי להגיע בסופו לחדר המיון ….

צוות חדר מיון מתכונן כמדי שנה לעליה בפניות הלילה בעקבות עלייה בשתיית אלכוהול באירועים הרבים שייערכו ברחבי הארץ, בעיקר בקרב צעירים עד גיל 30. ד"ר ארקדי שקליאר, מנהל מחלקה לרפואה דחופה (מיון) בקפלן מסביר כי צריכת אלכוהול מוגזמת יכולה לפגוע באופן ישיר ולגרום להרעלת אלכוהול, אך לא רק. אנשים רבים מגיעים למיון בגלל היפותרמיה, שברים, חבלות, תאונות וכוויות בגוף ובמערכת הנשימה – בעקבות שתיית אלכוהול.

בתמונה: ד״ר ארקדי שקליאר, מנהל המחלקה לרפואה דחופה (מיון), ביה״ח קפלן

כדי לשמור על עצמכם חשוב שתדעו:
1. שתיית אלכוהול יכולה לתת לכם תחושת חום מזויפת. שתיית אלכוהול גורמת להרחבה של כלי הדם הקרובים לעור, והתוצאה היא תחושת חום שמעודדת אתכם להוריד את הז'קט או לצאת עם בגדים קצרים, בעוד שלמעשה אתם מאבדים חום שעלול להוביל להיפותרמיה.

2. אל תערבבו אלכוהול עם שמפניה. בערב ראש השנה האזרחית נוהגים לשתות שמפניה, בנוסף לבירה או הוודקה. השמפניה (על כל סוגיה) היא משקה מוגז ולמרות ריכוז האלכוהול הנמוך יחסית שלה, היא משכרת יותר ולוקח לאלכוהול זמן רב יותר להתפנות מהגוף. לכן שילובה עם משקאות חריפים אחרים עלול להוביל במהירות להרעלת אלכוהול.

3. התרחקו מזיקוקים – זיקוקים ואלכוהול הם שילוב רע מאד. לא תאמינו כמה אנשים מגיעים למיון עם פגיעות בעיניים, כוויות בגוף ובמערכת הנשימה בגלל ששיחקו עם זיקוקים בזמן שהיו שתויים.

4. אל תנהגו. לא ייאמן שעדיין צריך להגיד ולהקפיד על זה – אם שותים לא נוהגים. לא ברכב, לא באופנוע, לא אופניים חשמליים – פשוט לא נוהגים.

5. תשמרו על כוס השתייה שלכם –רוצים להיות בטוחים במה שאתם שותים? שתו רק מהכוס שלכם, אל תתנו לאחרים למזוג לכם ואל תשתו ממשקאות של אחרים.

6. שימו לב לילדים שלכם – למיון הילדים מגיעים בני נוער, החל מגיל 11 (!) שיכורים. לעיתים בשילוב סמי פיצוציות או קאנביס.

צוות חדר מיון ביה״ח קפלן מאחל לכם שנה אזרחית טובה, תיהנו ותחגגו – בצורה בטוחה !

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *