רחובות בעקבות ביל"ו סנטר

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

עיריית רחובות מבקשת חלוקת הכנסות מאזור התעסוקה בצומת ביל"ו (בחלק המערבי) ולשם כך תגיש בהתאם ל"נוהל שינוי תחום שיפוט של רשויות מקומיות וקביעת אזורים לחלוקת הכנסות " לפתוח בחקירה ולבחון חלוקת הכנסות עתידיות.

עיריית רחובות תגיש בימים הקרובים בקשה לחלוקת הכנסות מאזור התעסוקה בצומת ביל"ו שנמצא בחלקו המערבי של תחום השיפוט של המועצה המקומית קריית עקרון. עיקר הטענות כי גודל האוכלוסייה הקיים והחוזי ל-15 השנים הבאות, במסגרת הגבולות הקיימים מדבר על תחזית גידול שנתי של 2.5% אחוז. ואם בשנת 2016 המספרים דיברו על 146 אלף תושבים הרי שבשנת 2030 המספרים מדברים על 220 אלף תושבים.
על פי תוכנית המתאר, רחובות עתידה להכיל כ-165 אלף תושבים כבר בעוד פחות מעשור וכיום רחובות בנויה על מרבית רזרבות קרקע השטח העומד לרשותה .מערך המגורים כולל תוכניות אב קיימות והרחבות במזרח העיר.אגב, חלק מהשכונות מוגדרים לשיקום עירוני וזאת על מנת לבלום את תהליכי התדרדרות החברתית באותם שכונות.
תוכנית האב מאתרת שני מתחמים עיקרים לפיתוח: במזרח העיר (ממזרח לשדרות מנחם בגין ) לאזורי מגורים. ובדרום העיר(דרומית לשכונת חבצלת)לצד בית החולים קפלן שעיקר הפיתוח יופנה לפיתוח שירותי תעסוקה.
במאי 2013 פורסם דבר שינוי גבולות העיר רחובות לאחר וועדת גבולות רחובות-גבעת ברנר. אזור התעסוקה צומת ביל"ו נמצא בשטח השיפוט של המועצה המקומית קריית עקרון וצמוד לגבולות הכניסה לעיר רחובות ,כאשר באזור יש כ-160 אלף מ"ר בנוי למסחר ומשרדים על שטח של כ-500 דונם
חלק מנימוקי הבקשה לשינוי גבולות השיפוט וחלוקת הכנסה נובעים כי רבים מהמועסקים והקונים בעסקים בצומת ביל"ו הם תושבי העיר רחובות ,בזמן שקרית עקרון נהנית מהכנסות משמעותיות בממוצע לתושב מארנונה לתעסוקה .בנוסף ברחובות טוענים כי לאור העובדה שיש גידול בעיר ,כך יש גידול בהיקף ההוצאות אשר מעמיסה כבר היום וצפויה בעתיד להעמיס על משאבי העירייה. כשהיקף השירותים לתושבים צפוי לגדול משמעותית. נתון נוסף שיעלה על הכתב מדבר על השירותים שעיריית רחובות מספקת עבור יישובים סמוכים על דגש חינוך .
על פי נתוני התקציב המועצה המקומית קריית עקרון ,מוערך כי אזור התעסוקה מייצר הכנסות ארנונה בהיקף של כ-23 מיליון בשנה ואם הבקשה לחלוקת הכנסות תתקבל בסופו של דבר רחובות תזכה לחלק לא מבוטל של סכום נכבד שעשוי להשפיע באופן ישיר על רמת השירותים שתספק קריית עקרון לתושב. כך שמהלך כזה לא יעבור בקלות בין הרשויות.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *