רחובות: נערך תרגיל חירום המדמה רעידת אדמה וקריסת בניינים

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

היום: עיריית רחובות ביצעה היום תרגיל חירום ענק המדמה רעידת אדמה וקריסת בניינים

ראש העיר רחמים מלול הוביל היום תרגיל חירום רחב היקף בשיתוף פיקוד העורף של כלל הגורמים הרלוונטיים בעיריית רחובות ובחברות העירוניות- הבוקר במרכז פסגה בקרית משה פיקוד העורף החליט לתרגל את התרחיש הספציפי של רעידת אדמה בעיריית רחובות על מנת להיות מוכנים ככל שניתן בשעת חירום מדובר בחלקו הראשון של תרגיל בהתאם לתוכנית שנתית- חלקו השני והשלישי של התרגיל ייערכו בשבועות הקרובים על מנת להכין את העובדים בצורה המיטבית.

https://chat.whatsapp.com/Ll5Vq8bB3Ea5sRJfONYPXJ

עיריית רחובות ערכה היום תרגיל חירום מקיף, בהשתתפות מאות מנהלים ועובדים, אשר מדמה רעידת אדמה בשל קריסת מבנים בעיר, חסימת צירים, פגיעה בתשתיות, נפגעים ונעדרים.
התרגיל נערך החל מהבוקר ומשתתפים בו כל הגורמים הרלוונטיים בעיריית רחובות והחברות העירוניות: החל מראש העיר רחמים מלול,ממלא מקומו זוהר בלום, המנכ״ל מאיר דהן, כלל מנהלי האגפים וכל העובדים הרלוונטיים לשעת חירום, אייל פרנקל מנכ״ל החברה העירונית, נציגי הלר החברה לפיתוח רחובות, גולן ביטון מנכ״ל חוויות והצוות וזורי שעובי מנכ״ל הבאר השלישית ועובדיו.
את התרגיל ליוו המפקדים הרלוונטיים מפיקוד העורף המלווים את העיר בשעת חירום: אל״מ שלומי בן יאיר, מפקד מחוז ירושלים והמרכז, אל״מ אופיר כהן, מפקד נפת שפלה, אל״מ משה לוי מפקד יקל״ר וקצינים וקצינות נוספים. בתרגיל השתתפו מאות עובדות ועובדי עירייה.

https://chat.whatsapp.com/Ll5Vq8bB3Ea5sRJfONYPXJ
את התרגיל הוביל אגף החירום והביטחון בעיריית רחובות, מחלקת החירום, עם כלל בעלי התפקידים הרלוונטיים.
התרגיל החל בהתכנסות במרכז פסגה שם הוצגו המשמעויות של רעידת אדמה והצרכים. לאחר מכן התחלקו העובדים למכלולים השונים בשעת חירום- מכלול ביטחון, הנדסה, חירום, מידע לציבור, אוכלוסיה ועוד.
על פי התרחיש, דימו קריסת מבנים במספר מוקדים בעיר כולל נפגעים ולכודים, ונזק לבניינים.

במסגרת התרגיל נבחנו כל ההשלכות, והמיכלולים השונים נדרשו להגיב לסימולציה ולהציג כיצד ינהגו בשעת חירום לאחר מספר שעות של דיונים ותרגול. בסוף היום התכנסו כל הגורמים על מנת לסכם את הדברים, להסיק מסקנות ולקבל משוב ולהפיק לקחים להבא.

ראש העיר, רחמים מלול: ״ תרחיש רעידת אדמה נמצא על שולחנם של גורמי החירום והביטחון בישראל, וחשוב לנו להיערך לכך בזמן שגרה. המטרה שלנו היא שעובדינו יידעו להציל חיים בשעת חירום ולהעניק לתושבי העיר את מלוא השירות גם בשעת חירום בעיר, בכל תרחיש״

מנכ״ל העירייה, מאיר דהן: ״נכחתי בתרגיל ואני גאה בידע וביכולות שהפגינו העובדים ומנהלי המיכלול, ועל תהליך התירגול והפקת הלקחים שיביא לתוצאות מיטביות בשעת חירום אמיתית
אנו מקפידים לתרגל תרחישים שונים בשגרה ולהתכונן ככל שניתן עם הכוחות העירוניים, על מנת לתפקד על הצד הטוב ביותר למען התושבים בשעת חירום".

אליצור זרחי
אליצור זרחי

מנהל אגף חירום וביטחון, אליצור זרחי: ״ מחלקת חירום באגף הביטחון עוסקת מדי יום בהכנה מדוקדקת לשעת חירום על כל היבטיה, כדי שנוכל להציל חיים בזמן אמת. חלק מכך הוא תרגיל שנערך היום, ואשר חלקו השני והשלישי ייערכו בשבועות הקרובים על מנת להשלים את הכנת העובדים לכל תרחיש״.

https://chat.whatsapp.com/Ll5Vq8bB3Ea5sRJfONYPXJ

מפקד נפת שפלה אלמ במיל אופיר כהן: ״עירית רחובות הנה עירייה חזקה עם מנהיגות חזקה, צוות עובדים מסור, ומוכנות גבוהה לחירום. פיקוד משקיע משאבים רבים בהכנת הרשויות לשעת חירום אמיתית, ונמשיך לעשות כן גם בהמשך״

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *