תושבי ברנר וקריית עקרון יקראו לשר הגנת הסביבה: "עצור את בניית המפעל המסוכן בלב האוכלוסייה"

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
הפגנה בצומת ברנר .צילום פיני זק

התושבים יפגינו באירוע בו ישתתף השר אלקין במזכרת בתיה בנושא משבר האקלים. יו"ר מטה המאבק: "יש לנו חודש לעצור אסון עתידי שיסכן עד לכדי מוות עשרות אלפי אנשים – לא ניתן שיהפכו אותנו לצ'רנוביל"
ההפגנה תיערך מחר, (שלישי) החל מהשעה 16:00 במרכז המפגשים – שדרות אליהו 2 מזכרת בתיה.

בשבוע שעבר, ועדת הערר המחוזית קיבלה את הערעור שהגיש המפעל ואישרה את תוכנית הבינוי שלו. ההחלטה סוללת את הדרך להקמת המפעל וכעת המשרד להגנת הסביבה אמור לקבל החלטה גורלית שתכריע את עתיד האזור.

מפעל 'תדיראן סוללות' פועל כיום מלב קריית עקרון ועתיד לעבור ולהתרחב בכניסה לברנר. המפעל מייצר סוללות ליתיום ולשם כך משתמש בחומרים מסוכנים בהם עושים שימוש גם לייצור נשק כימי. על פי דו"ח מומחה סביבתי, במקרה של דליפת החומר, עשרות אלפי אנשים יכנסו לסכנה בתוך זמן קצר. במפעל כבר התרחשה שריפה בעבר שגררה הוראה לתושבים להישאר בבתים, לסגור חלונות ואף נחסמו כבישים.  הפאנל שיתקיים מחר,שלישי, 04.02.20, החל מהשעה 16:00 במרכז המפגשים – שדרות אליהו 2 מזכרת בתיה.בהשתתפות השר להגנת הסביבה, זאב אלקין (ליכוד), יעסוק במשבר האקלים והמודעות הסביבתית שעוררה הנערה גרטה טונברג. פוליטיקאים נוספים שישתתפו, בפאל: ח"כ עופר כסיף, ח"כ תמר זנדברג, השר לעבר איוב קרא וח"כ יעל כהן פארן.  

יו"ר מטה המאבק, הדר אונה: " יש לנו חודש בלבד לעצור את הקמת המפעל. מי שבסמכותו למנוע את הקמת המפעל הוא השר אלקין ואנו מפצירים בו לקבל את ההחלטה הנכונה. אם כבר מקימים מפעל חדש, יש להקימו באזור תעשייה כבדה, רחוק מאוכלוסייה ומאלף תלמידים שלומדים בבית הספר האזורי הצמוד. אם תתרחש במפעל תאונה, נפילת טיל או טעות אנוש, האזור עלול להפוך לצ'רנוביל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *