תושבי כפר גבירול וההולנדית זועמים על סגירת הכביש המחבר ביניהם בעירייה מרגיעים

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

תושבי כפר גבירול ושכונת רחובות ההולנדית זועמים על סגירת הכביש המחבר ביניהם. " שעה נסיעה להביא את הילד לגן". בעירייה מגיבים: "צר לנו על אי הנוחות שנגרמת לתושבים אולם לצערנו אין מנוס מכך". ח"מ מתן דיל הגיש היום הצעה לסדר שתידון ביום רביעי. 

חדשות רחובות - שכונת גבירול - רחובות ניוז
חדשות רחובות – שכונת גבירול – רחובות ניוז

 

נמשכת הסאגה סביב סגירת הכביש המחבר בין שכונת רחובות ההולנדית לשכונת כפר גבירול. תושבי השכונות ממשיכים להציף את הרשתות הרשתות החברתיות ולשתף את הסבל שעוברים מדי יום.

חבר המועצה עו"ד מתן דיל

חבר המועצה עו"ד מתן דיל הגיש הצעה לסדר שתידון במועצת העיר ביום רביעי ובאותה נשימה הוא מזמין את התושבים: " חוסר מחשבה ותכנון כשיטת עבודה. חצי שנה (לפחות) של תסכול יוצאת לדרך. בשבוע שעבר החלו עבודות תשתית בכביש המחבר בין ההולנדית לגבירול. אין ספק שמדובר בפרויקט חשוב מאוד. מדובר בכביש צר, משובש ומסוכן שמחייב כבר שנים (!!) שדרוג משמעותי כציר תנועה ועורק תחבורתי מרכזי בין שתי שכונות גדולות בעיר. אולם, שוב, למרבה הכעס והתסכול לא נערכו כמו שצריך".

הכביש בין כפר גבירול לרחובות ההולנדית

 

התושבים ״עודכנו״ בזום ערב לפני שהדחפורים עלו על הקרקע. בכל עיר מתוקנת פרויקט משמעותי שכזה, סגירת ציר מרכזי באופן מוחלט, מחייב סדרת פגישות עם משרד התחבורה לטובת תקציבים נוספים להגברת התחבורה הציבורית. איש לא חשב לנסות ולמזער את הפגיעה הקשה והבלתי נתפסת בתושבים, על ידי הכפלת הקווים 14 ו16 הארכת משך הנסיעה של קו 17 לרכבת ועוד ועוד. ככה לא עובדים. ככה לא מתנהלת עיריה מתפקדת". אמר דיל: " שלחתי לראש העיר הצעה לסדר שתעלה לדיון ברביעי הקרוב במועצת העיר לתקצוב הסעות לתלמידים למוסדות החינוך ומספר פתרונות נוספים שיקלו על מצוקת התושבים. והתסכול הגדול – שגם ולמרות שמדובר בעירית רחובות, במקרה הזה בהחלט היה ניתן לפעול אחרת, בחוכמה ובמחשבה תחילה. הכתובת הזו הייתה מרוחה כבר שנים על הקיר. אני מזמין אתכם ביום רביעי להגיע לישיבת מועצת העיר. נדרוש מהעיריה תשובות ופתרונות. נזכיר לעיריה כי היא נועדה לשרת את תושביה וכי בלעדיהם אין לה זכות קיום".

שכונת רחובות ההולנדית צילום רחובות ניוז

תושב שכונת כפר גבירול תיאר את המציאות שעוברים התושבים: "נותר לנו מעבר קטן בתוך השכונה וכעת גם הוא נסגר, נשאר לנו רק את דרך הים, שהתפקקה גם היא מאוד. בקיצור – לקחת את הילד לגן לוקח כשעה. תקעו עשרות אלפי אנשים בלי לתת אלטרנטיבה פשוט שערורייה".

 

חדשות רחובות - עיריית רחובות צילום רחובות ניוז - רחובות ניוז
חדשות רחובות – עיריית רחובות צילום רחובות ניוז – רחובות ניוז

מהעירייה נמסר בתגובה: " אחרי בקשות רבות וציפיה מצד התושבים, עיריית רחובות מקדמת את פרוייקט הכביש המחבר בין כפר גבירול לרחובות ההולנדית. מדובר בשיפור משמעותי של המציאות התחבורתית, אשר ייטיב עם התושבים, וישפר לאין ערוך את מצב התנועה והנהיגה בכביש ואת חזותו. לצערנו הרב, היות ומדובר בעורק תחבורה מרכזי עבור תושבי האיזור, התהליך כרוך בחוסר נוחות לתושבים. נערך תהליך מסודר מול התושבים בהפצת המידע באמצעות פלאיירים ובאמצעות הודעות ומפגש מקוון. וכן נערכה עבודה מול גורמי התחבורה הציבורית באמצעות אגף התנועה העירוני. כפי שהובטח לתושבים, עיריית רחובות קשובה למצוקת התושבים, נמצאת בשטח באמצעות אנשי קשר ופועלת במספר דרכים על מנת לנסות ולהקל על חוסר הנוחות כגון – הגברת תדירות קווי תחבורה ציבורית ואפילו הכוונת תנועה בשטח. צר לנו על אי הנוחות שנגרמת לתושבים אולם לצערנו אין מנוס מכך על מנת לספק להם, בסופו של תהליך, כביש חדש ונוח יותר, עם פיתוח, גינון ותאורה ראויים ואפילו שבילי אופניים".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *