הגיש תביעה לפירוק השותפות בקניון ההולנדית ויזכה ל-61.5 מליון ₪

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הגיש תביעה לפירוק השותפות בקניון רחובות ההולנדית ויזכה ל-10% משווי הקניון 61,500,000 מליון שקל על אף שהגיש ערעור על חוות דעתה של השמאית

בית המשפט השלום ברחובות דחה את ערעורו של התובע שחלק על חוות דעתה של השמאית בנוגע לשווי הקניון ברחובות ההולנדית 
התובע הגיש לפני כשנתיים תביעה לפירוק שיתוף במקרקעין במרכז המסחרי בשכונת רחובות ההולנדית המצוי ברח' הר הצופים 74. התובע שהחזיק ב-10% מהמקרקעין, כאשר הבעלים של המרכז המסחרי החזיקו ב-90% הנותרים הגיעו להסכמה על פירוק השותפות בקניון ,בית המשפט ימנה שמאי שישום את שוויו ולאחר קבלת חוות דעת השמאי ובהתאם לקביעתו תהא הנהלת הקניון רשאית לרכוש את חלקו. עוד נכתב בפסק הדין כי במידה והנהלה לא תסכים לרכוש את חלקו של התובע יוצעו 10% של התובע למכרז למרבה במחיר ,לשם מכירה זו ימנה בית המשפט כונס נכסים.חרף הסכמת התובע הוא הגיש בקשת ערעור על קביעת השמאית כי שווי הקניון הוא 61,500,00 מליון שקל .לטענתו היה קונה שהציע לרכוש את הקניון ב-70 מליון שקל ולאור הדברים ביקש לא לאמץ את חוות דעתה של השמאית וציין כי אם הקניון היה מוצע למכירה כללית בשוק וחברת קניונים היו רוכשים ומנהלים אותה ,אז השווי היה עולה.
בית המשפט ששמע וקרא את טיעוני שני הצדדים ואת חוות דעת השמאית ,הגיע למסקנה שאין לסטות ממנה ויש לאמצה ועל התובע למכור את חלקו להנהלת הקניון ב-10% משוויו כפי ששמה אותו השמאית בצירוף מע"מ בכפוף להצגת חשבונית מס.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *