המנהל המיתולוגי של הפועל רחובות בכדוריד הלך לעולמו

המנהל המיתולוגי של הפועל רחובות בכדוריד הלך לעולמו

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

שייקה (ישיעהו)בלום בן 89 ששימש שנים רבות כמנהל קבוצת הבוגרים הנוער של הפועל רחובות והן מנהל נבחרת ישראל בכדוריד נשים ונערים .ונחשב לדמות ידועה ואהודה בקרב תושבי העיר .הלך היום (ב') לעולמו

אבל כבד במועדון הכדוריד של עירוני רחובות עם היוודע דבר הליכתו של שייקה(ישעיהו) בלום כמי שגידל עשרות שחקנים ודורות רבים של שחקני כדוריד בעלי שם כמו הראל מוריץ,מישה יוסיפוביץ,אלוני גמליאל,נתן פרי,שחר הבר,איתן מדמוני,אריק משיח,שרה אברהם,רונית שטייגר ועוד המון שקצרה היריעה מלרשום את כולם.
ישעיהו,שייקה בפני רבים שלא מעט שנים עשה במגרש הפתוח בהפועל רחובות ששכן במגרש הפועל מרמורק היה אהוד ומסור ,ותמיד נתן את עצמו למען הקבוצה ולכל שחקן צעיר או מבוגר הוא היה אוזן קשבת וגם שהפסיק לעבוד במועדון הוא תמיד התעניין בשלום הקבוצה ודאג בשלום השחקנים.
אחד מהם ,הוא אבי פנחס המשמש כחבר הוועדה המקצועית בקבוצה המאוחדת,עירוני רחובות. שכאב את לכתו בטרם עת של מנהלו מתקופת הנוער. פנחס:"שייקה ,היה איש יקר ואהוב על הבריות והכי חשוב ,מנהל קבוצה למופת מדור שהולך ונעלם. שדאג לכל צרכיו של שחקן כזה או אחר. ובעצם שימש כמו אמא ואבא עבור השחקנים. תמיד היה קשוב לקבוצה מעבר להיותו כמנהל ודאג שהכל ידפוק כמו שצריך . אין ספק ,שייקה מאבני היסוד של קבוצת הפאר של הפועל רחובות והיה שגריר טוב לעיר רחובות". יש לציין שגם בנו,זוהר בלום מחזיק תיק החינוך בעיריית רחובות וסגן ראש העיר ניסה גם הוא את מזלו בענף הכדוריד בצעירותו.
בעירוני רחובות מתכונים להנציח אותו ואת פועלו שתרם רבות לקהילה. פנחס:" הוא יחסר לכולנו".
בלום ששרד את השואה כילד הרגיש סגרת מעגל בעקבות פעילות שיזם – חילופי משלחות נוער בין רחובות לעיר אוסנבריק בצפון גרמניה. מאות בני נוער נסעו לגרמניה, נפגשו עם בני נוער גרמנים, ביקרו במחנות הריכוז והיו גשר לשלום בניסיון לבנות עולם חדש בלי מלחמות. מאות בני נוער גרמנים ביקרו בארץ והפכו שגרירים של רצון טוב למדינת ישראל.
פעילותי עם העיר אוסנבריק התקיימה עד שנת 1982 – אז נחתם חוזה הידידות בין העיר רחובות לעיר היידלברג. הוא הצטרף לאגודת הידידות, ומאז המשכתי בפעילות עם היידלברג ורחובות.לפני כשנה בשנת 2016 ערך ביקור יחד עם בנו ,זוהר שליווה את משלחת תלמידי י"ב מתיכון למדעים ותיכון קציר, במסע הקשה והחשוב לפולין. במחנה אושוויץ- בירקנאו.
הלווייתו של שייקה בלום תיערך מחר(ג') בשעה 18:00בבית העלמין רחובות

תמונה מתוך האלבום המשפחתי

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *