הסחף בעיצומו: רמי מדהלה החליט לתמוך במתן דיל לראשות העיר

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מפץ פוליטי שעשוי להוביל לסיום הבחירות בסיבוב אחד: רמי מדהלה, שלח לפני זמן קצר הודעות סמס לאנשיו וביקש לבחור מתן דיל לראשות העיר רחובות.

 

יו"ר ועד עובדי עיריית רחובות רמי מדהלה שעד לפני מספר דקות נחשב לציר מרכזי במחנהו של ראש העיר רחמים מלול, שלח לפני זמן קצר הודעות לאנשיו, בהן הוא קורא לתמוך בעו"ד מתן דיל לראשות העיר רחובות. מתוך ההודעה: "חברים יקרים, מחר כולנו שמים 2 פתקים, פתק צהוב – מתן דיל לראשות העיר, פתק לבן – ל- מ.ח.ל בראשית אביב איטח בע"ה נעשה ונצליח 💪💪. שלכם ולרשותכם, רמי מדהלה".

רמי מדהלה

 

מוקדם יותר היום, הביעו חברי סניף אגד רחובות תמיכה במועמד לראשות העיר מתן דיל. תןשב רחובות ומזכיר ועד אזור דרום לירן מזרחי: "מתן דיל הוא האיש שלנו ברחובות, ואנו סומכים עליו שידע לתת מענה לציבור נהגי האוטובוסים של אגד, ובאמצעות תכניותיו המקצועיות והמסודרות ידע להביא על פתרונן בעיות שנמצאות בפתחה של עיריית רחובות כבר מספר שנים, לצערי ללא מענה. אני תומך במתן ומאמין בו כאדם וכמנהיג וקורא לציבור לצאת ולהצביע לו כדי שנוכל ליהנות מהשינוי. נהגי אגד רחובות בהנהגתי תומכים במתן דיל לראשות העיר".

 

תזכורת: אלי בן ברון, פעיל הציבור הנמרץ ויו"ר שכונת רחובות המדע, נפגש בשבוע שעבר עם המועמד לראשות העיר, עו"ד מתן דיל, דן עמו באתגרים הקיימים כיום בשכונה, ושמע ממנו על תכנית הרובעים ומהפכת השירות לתושב. בן ברון התרשם עמוקות מתכניותיו המקצועיות של דיל לעיר רחובות והביע בו את אמונו ותמיכתו בריצה לראשות העיר.

בין דיל ובן ברון היכרות ארוכת שנים, שהחלה עוד בתקופת כהונתו של דיל כסגן ראש עירייה לפני כעשור. בן ברון מספר כי שכונת רחובות המדע היתה אז בחיתוליה והתושבים נדרשו לפעולות רבות כשכונה חדשה ומתפתחת, והאדם שהיה לצידם בזמינות מלאה ובליווי פעיל ויעיל היה מתן דיל.

מתן דיל ואלי בן ברון
מתן דיל ואלי בן ברון

אלי בן ברון: "בתור מי שהכיר מקרוב את יכולות הניהול שלו, הירידה לפרטים והאמביציה הגבוהה, אני מאמין כי מתן הוא האיש הנכון שיידע להצעיד את רחובות קדימה, ואני קורא לכל התושבים כאיש אחד לבחור בו לראשות העיר."

 

הסחף כזכור החל כשמנכ"ל חוויות רחובות גולן ביטון, שאף הוא היה נחשב לציר מרכזי במחנהו של רחמים מלול, היה בין הראשונים שיצא להביע תמיכה במועמד לראשות העיר עו"ד מתן דיל, אחריו החל סחף של ועדי שכונות דומיננטיים ופעילים חברתיים שאזרו אומץ ויצאו בתמיכה פומבית.

 

 

ועד שכונת רחובות הצעירה ברחובות קיים לאחרונה סיור בשכונה, עם המועמד לראשות העיר רחובות עו"ד מתן דיל. בסיום הסיור הביע חבר הוועד דני גולן תמיכה גורפת במתן: "ב 27.2 שזה עוד 12 ימים עושים שינוי בעיר, הגיע הזמן שיהיה לנו ראש עיר שלא יראה אותנו כפרה חולבת של העירייה, שיתייחס אלינו כאן בשכונה יותר מאלו בין קריית משה לוייסגל שמשלמים ארנונה גבוהה, יותר מלהבטיח על הקרח הקמת פארקים ומרכז מסחרי וימרח אותנו שוב ושוב ושוב בתקווה שנתייאש!".

 

טל מרדכי, פעיל חברתי ונציג יוצאי ברית המועצות המתגורר בשכונת אושיות ברחובות, יוצא השבוע בתמיכה פומבית במועמד עו"ד מתן דיל לראשות העירייה. "מתן הוא המועמד הכי ראוי ומתאים לנהל את העיר", אמר מרדכי, "הוא מגיע עם ניסיון ויש לו רקורד ציבורי מרשים של פעילות למען הקהילה. כתושב ותיק ברחובות וכפעיל חברתי, אני מכיר היטב את העיר ואת צרכיה. לדעתי, מתן דיל בהחלט האיש המתאים להוביל את רחובות קדימה! – מתן יפעל ללא לאות לשיפור הביטחון, החינוך והתשתיות ויהווה ראש עירייה מצוין. אני קורא לתושבי רחובות לתמוך במועמדותו של מתן דיל".

טל ובנו שלו עם מתן דיל
טל ובנו שלו עם מתן דיל

 

חברת מועצת העיר רחובות לשעבר, האדריכלית יערה ספיר מרשימת ככר העיר- עוז, העלתה פוסט תומך במתן דיל והפתיעה את מאות מתומכיה. "בחודשים האחרונים פונים אלי לא מעט מכרים מהעיר ושואלים למי אני מצביעה. זו מערכת בחירות בתקופה מורכבת, לאנשים אין כל כך ראש לנושא הזה, הקמפיינים די רדומים. אבל האמת היא שמדובר בבחירות מאד חשובות. אני אתחיל ישר בבחירה שלי כדי שמי שזה לא מוצא חן בעיניו יכול לנטוש כבר בשורה הבאה. אבל מי שרוצה לצאת קצת מהמחשבה המקובעת והאוטומטית והלך הרוח השקרני שמסתובב פה כבר חודשים רבים מוזמן לקרוא עד הסוף. אני אצביע למתן דיל" כתבה ספיר.

יערה ספיר
יערה ספיר

בהמשך הסבירה את המניעים שהובילו להחלטתה.

" העיר לא מנוהלת. נקודה. רחוב באורך קילומטר לוקח לשפץ 4 שנים (והגיעו רק לשליש העבודה). כן, אני מתכוונת לדרך יבנה. או לדרך שמשון צור. או לצומת כפר גבירול. תבחרו אתם. כל פרויקט פה מתחיל אבל לעולם לא נגמר. זה לא רק כבישים – זה השוק, גן המייסדים, בית התרבות, האיצטדיון ועוד דוגמאות.
הגיע הזמן לנהל את העיר הזאת. חוסר הניהול, וזה בא לידי ביטוי ב – 15 השנים האחרונות בנושאים נוספים – כל פרויקט גדול הוא בולען תקציבי – עולה בסוף פי 2 ממה ש"תוכנן. זאת אומרת שהחברות העירוניות לא עושות את עבודת התכנון והתקצוב כמו שצריך. או שיש טעויות מקצועיות (אצטדיון, שוק, היכל התרבות) והציבור משלם על זה מכיסו. יש פה אנשים שחייבים להגיד להם שלום ולא להתראות. ולהיות עם היד על הדופק על הקופה הציבורית. חוסר הניהול בא לידי ביטוי בזה שאין בעיר תוכניות לטווח ארוך. אין מחלקה אסטרטגית, אין תוכנית מתאר כוללנית, אין תוכנית אב לחינוך. ולכן כל דבר בא בהפתעה. נגיד האחד בספטמבר. או שצריך לחבר שכונה לביוב, או לכביש, או לבנות לה מוסדות ציבור ופארק. הבעיה רק תחמיר לנוכח הכוונות להגדיל את העיר בעשרות אלפי תושבים. חוסר הניהול מתבטא בזה שהעיר לא מצליחה להתרומם מבחינת אזורי תעסוקה, ולכן היא נעדרת תקציבים די לתת שירות נאות לתושב. די לראות איך נס ציונה או מודיעין מקימות אזורי תעסוקה ולהשוות את זה לפארק הורוביץ או פארק רכטמן ופשוט לבכות מזה שהעסקים בורחים מכאן. אין שיתוף ציבור. אין שקיפות מידע. אין קו פתוח. אין מענה הולם במוקד 106. יש התנכרות, התעלמות, ואדישות לתושב".

"מתן הבין שאישור שכונה חדשה במזרח העיר היא טעות מבחינה דמוגרפית, תכנונית, חברתית וסביבתית. הוא הצביע נגדה. שאר המועמדים הצביעו בעד. מתן היחיד שהיה באופוזיציה. שהשתחרר מהדורסנות והכוחנות של מלול. כל השאר – נשארו בפנים ויישרו קו.

אחרי שחמש שנים הוא פעל מתוך פוזיציה חסרת סמכויות לחלוטין של חבר אופוזיציה, ולמד איך נראים החיים הציבוריים מהצד הלא מרוח של הפרוסה יכול לנהל מחר את העיר בצורה מאוזנת וקשובה יותר.

קבלתי את הבטחתו להחליף אנשי מקצוע בכירים כדי שהעיר תתוכנן ותנוהל טוב יותר. אני מאמינה שהוא יקיים, כי מדובר במשרות אמון. מתן היחיד שביקר את תקציב העירייה שנה אחר שנה. כל השאר כמעט – מנזר השתקנים. מתן הגיש עתירה נגד היטל השצ"פ שהעירייה השתמשה בו בצורה לא חוקית – ובעקבות כך שופצו עשרות גינות במרכז העיר. ניהול מנגנון של עובדי עירייה הוא דבר לא פשוט. אני יודעת שלמתן יש את היכולת להתמודד עם המנגנון הזה ולקבל את אמון העובדים אבל גם לדרוש התנהלות מקצועית. זה נושא קריטי – למשל ראשת העיר חיפה עינת קאליש רותם נכשלה כשלון חרוץ בניהול העיר למרות כוונות טובות שהיו לה כי לא ידעה איך עובדים עם המנגנון העירוני והתנכרה לו".

על הקשר לרפורמה המשפטית.

"לענייני רפורמה משפטית, ביביזם, וליברליות – אני חושבת שאין קשר בין ניהול העיר לרפורמה המשפטית, וממילא ברור לי שמתן מתנגד לאופן שבו ביבי ולוין החליטו לעשות במדינה הפיכה. מתן הוא איש ליכוד, אבל זה לא הופך אותו לביביסט. זה לא מטריד אותי בכלל. רשימת רחובותי לא מקבלת תקציב מהליכוד, וחברי ליכוד שהיו ברשימה שלו חזרו לחיק הליכוד".

"מתן דתי, אבל זה לא מטריד אותי בכלל. הוא יכבד את הסטטוס קוו, ואיפה שאפשר לשחרר הוא ישחרר. הרי מי שסגר את טיב טעם היה פורר ומי שפתח אותו היה מלול, אז אין קשר בין אורח חיים אישי לניהול עירוני. כל האחרים שמספרים לכם שהסטטוס קוו ישתנה ותהיה כאן תחב"צ בשבת וכו' מבטיח הבטחות שווא, אחרת למה לנוכח ליברליותם המזהירה לא קידמו זאת עד עכשיו?".

גם על המועמדים המתחרים היה לספיר מה לומר.

"לגבי ליברלים וליברליות של מועמדים אחרים – הרשו לי לגחך. מתן לא פחות ליברלי מהמתיימרים האחרים, ומהקופצים על הלך הרוח הכללי תוך כדי הכפשות, סיפורי מעשיות ודה לגיטימציה של מתן ושל מועמדים ברשימה שלו. מי שמסתיר מידע מהציבור, מתחמק משיתופי ציבור, פועל במחשכים ומקדם פרויקטים בלי החלטות מועצה, שקיפות ומינהל תקין הוא ממש לא ליברלי. גם אם הוא בא להפגנות נגד הרפורמה. מי שגוזל מילדים על הקשת האוטיסטית עלייה לתורה בבית כנסת קונסרבטיבי ומעביר את הטקס לבית כנסת אורתודורכסי הוא לא ליברל. מי שפתח בית ספר חדש לשכונה חדשה במקום לשלב את הילדים עם שכונה וותיקה קשת יום הוא לא חברתי ולא ליברל. ויש עוד דוגמאות. לצערי יש לי זכרון טוב".

לסיכום היא רשמה: "אז לכן החלטתי לתת סיכוי לשינוי מהותי בעיר. מקווה שתצטרפו אלי. יש רבים שלוחשים את זה באופן פרטי ולא יודו בזה בפומבי, אבל הם מצביעים למתן דיל. שיהיה לנו בהצלחה".

ספיר כזכור פרצה לתודעה הרחובותית לאחר שניהלה בשנת 2010, מאבק עם מאות תושבים נגד בניית מקווה בשדרות ח"ן שלבסוף צלח. "המאבק הנחוש כנגד ההתנהלות הנלוזה של העירייה והמועצה הדתית אשר 'לא ספרו' את תושבי שדרות ח"ן והסביבה נמשך כשלוש וחצי שנים, עדיין יהיה צורך להמשיך ולעקוב אחרי מהלכי העירייה באשר להקמת מבני ציבור בשכונה בעתיד. המאבק ממשיך לדרוש התגייסות של פעילים-מתנדבים ותמיכה כספית כפי שנתקבלה עד כה ברוחב לב מכל רחבי העיר".

הצטרפו לעדכונים👇👇👇

https://chat.whatsapp.com/L7EUriSYO6lF5tqbzLBo5i

תוכן ממומן

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *