העירייה הגישה כתב אישום היועץ המשפטי הורה לבטלו

חדשות רחובות - עיריית רחובות - רחובות ניוז

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

בחודש אוקטובר 2020 הגישה כתב אישום נגד תושב העיר בשנות הארבעים לחייו, בגין בנייה של שלושה חדרים בקומת פנטהאוס ללא היתר. בעקבות פניית פרקליטו, עו"ד אביחי חג'בי, ליועץ המשפטי לממשלה כתב האישום בוטל.

תושב רחובות בשנות הארבעים לחייו ביצע עבודות בנייה ללא היתר בקומת הפנטהאוס שבבעלותו. במהלך עבודת הבנייה הרחיב את ביתו בשלושה חדרים בגודל של 33 מטרים.
פקח שנשלח לבית תיעד את העבודות שבוצעו ללא היתר והתביעה העירונית הגישה כתב אישום נגד התושב.
תחילה פנה פרקליטו ליחידת התביעות של ועתר להורות על ביטול כתב האישום כנגדו מאחר שהתביעה נקטה באכיפה בררנית כלפיו שכן במקרים אחרים ואף חמורים יותר מצאה לסגור תיקים דומים לתושבים אחרים בעיר.

חדשות רחובות - בית משפט השלום רחובות - רחובות ניוז
חדשות רחובות – בית משפט השלום רחובות – רחובות ניוז

משעה שיחידת התביעות השיבה בשלילה לבקשתו פנה עו"ד אביחי חג'בי ליועץ המשפטי לממשלה על מנת שיורה ליחידת התביעות לסגור את התיק בעניינו ולסיימו בהליך הסדר מותנה.
הליך של הסדר מותנה הוא הליך שבו נתנת האפשרות לתושב לסיים את עניינו מחוץ לכתלי בית המשפט ומבלי שיישא בכתם של הרשעה פלילית על ידי בית המשפט.
תשובה מטעם היועץ המשפטי לממשלה התקבלה ולפיה הורה ליחידת התביעות לסגור את התיק בשל העובדה כי היה מקום לפעול בעניינו מבלי להגיש כתב אישום לבית המשפט השלום בעיר.
במסגרת ההסדר בין הצדדים הוטל על התושב תשלום לוועדה בסך של 8000 ₪ והתחייבות להימנע מביצוע עבירה נוספת.

עו"ד אביחי חג'בי

עו"ד אביחי חג'בי מסר בתגובה: "יידע כל תושב שביצוע עבודות בנייה ללא היתר אין משמעותה הגשת כתב אישום באופן אוטומטי לבית המשפט. היועץ המשפטי לממשלה קיבל את עמדתי לפיה יחידת התביעות העירונית של עיריית רחובות נקטה אפליה עם מרשי ומשכך כתב האישום בוטל כנגדו".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *