לידיעת תושבי רחובות: מחודש יוני טסט תוך 3 ימים

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

טלדור ופמי פרימיום זכו במכרז הפרטת מבחני הנהיגה המעשיים, וההמתנה לטסט, שאורכת 5 חודשים בממוצע, תקוצר דרמטית • תוצאות הטסטים ייקבעו בעזרת מחשב, כל מהלך המבחן יצולם ויוקלט כדי ליצור אחידות ולמנוע מעשי שוחד

טלדור ופמי פרימיום הן החברות שיפעילו מחודש יוני הקרוב את מבחני הנהיגה המעשיים ("טסטים"), לאחר שזכו במכרז ההפרטה של משרד התחבורה.

טלדור תפעיל את מערך הטסטים בצפון הארץ, עד אזור פתח־תקווה, פמי פרימיום מירושלים ותל־אביב, דרומה. לפי המכרז צריכה כל אחת להעסיק 90 בוחני נהיגה, כך שיהיו 180 בסך הכל. מבין 130 הבוחנים הקבועים שמעסיק כיום משרד התחבורה, 64 ייקלטו בשתי הזכייניות, ועוד 25 יעברו לשמש כמפקחים עליהן ועל מורי הנהיגה. שאר הבוחנים יפרשו בתנאים משופרים.

על הפרטת הטסטים הוחלט לפני שנתיים, בעקבות המשבר המתמשך במבחני הנהיגה, זמני המתנה ארוכים לטסט, יחסים בעייתיים של בוחנים לנבחנים ולמורים, ופערים לא הגיוניים בין שיעורי מעבר הטסטים באזורים בשונים בארץ, בעיקר שיעור גבוה של כישלונות בצפון לעומת שאר המדינה. למהלך קדמה הפרטה של מבחני התיאוריה, שהתגלתה כמוצלחת, לפני יותר מעשור. ההפרטה התעכבה בשל עתירות שהגישו הבוחנים וההסתדרות לבית הדין הארצי לעבודה ולבג"ץ נגד המהלך ונגד העברת הסמכות לקבוע מי כשיר לנהיגה לגורמים פרטיים. העתירות נדחו והשופטים קבעו שהפיקוח הממשלתי על החברות הפרטיות ישמר את השליטה של המדינה על הפעילות.

במכרז התמודדו 7 חברות, ביניהן טארגט, מילגם, סיסטם ומעבדות מתקדמות. טלדור ופמי פרימיום זכו בעבר במכרזים קודמים של משרד התחבורה, טלדור הייתה מהמפעילות הראשונות של מבחני התיאוריה לאחר ההפרטה ופמי פרימיום מפעילה תחנות צילום רישיונות נהיגה והפקת אישורים רפואיים לנהגים. הזכייה נקבעה בהתאם לציון שקיבלו הזוכות על איכות ההצעה, ולפי המחיר שביקשו מהמדינה.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *