ליל יורי

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

סוכנות החלל הישראלית מזמינה אתכם לחגיגת החלל של "ליל יורי"

ב-12 באפריל 1961 קבע יורי גגארין היסטוריה כאשר היה לאדם הראשון ששהה בחלל. לרגל המועד מזמינה סוכנות החלל הישראלית במשרד המדע את הקהל הרחב לאירועי תצפיות, הרצאות ופעילויות בסימן חלל.


אירועי ליל יורי נערכים בעשרות מדינות ברחבי העולם ומושכים אליהם את הקהל הרחב, חוקרים, מפתחים ויזמים מתעשיית החלל. הטיסה של גגארין הייתה אבן דרך משמעותית במהלך מרוץ החלל בין ברית המועצות לארצות הברית. הטיסה האיצה את המרוץ וגרמה לאמריקאים להתמקד בפרויקט הנחיתה על הירח.

בין האירועים:
תל אביב – מסיבת שיגור במועדון "ספוטניק" –סדרה של הרצאות בנושאים כגון אלכוהול בחלל ומקור החומר האפל ומסיבה קוסמית עם הרכב רוק אלקטרוני.

גבעתיים – ליל יורי עם קהילת שביט –הרצאה על תחום החלל ומיצג פלנטריום ותצפית על גרמי השמיים באמצעות טלסקופים משוכללים מגג המצפה.

באקה אלגרביה – אתגר יורי במכללת אלקאסמי – תצפיות באמצעות טלסקופים מתקדמים, הכרת כיפת השמיים והרצאות על חיי אסטרונאוטים בחלל.

ירכא – המרכז הדרוזי לחלל –מבחן לאסטרונאוטים, הרצאה על אדם בחלל והסרט "המשימה – מאדים".

ירושלים – פאב הדורותי – הרצאות על אדריכלות על כוכב מאדים, וגם על פריצות דרך טכנולוגיות במסע אל מאדים שהתרחשו בשנה החולפת.

כל האירועים יתקיימו ב-12 באפריל בשעות אחר הצהריים והערב ללא תשלום, חלקם מותנים בהרשמה מראש. הפרטים המלאים באתר סוכנות החלל הישראלית​.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *