מאבק התושבים: כמאה תושבי אחוזת הנשיא הגישו עתירה נגד עיריית רחובות

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מאבק התושבים: כמאה תושבים משכונת אחוזת הנשיא הגישו עתירה נגד עיריית רחובות, בדרישה לבטל את ההחלטה על ההיקף המופרז לדבריהם בגודלו של מבנה הדת המתוכנן בשכונה.

 

לאחרונה נודע לתושבי אחוזות הנשיא כי עיריית רחובות נתנה לעמותת בית הכנסת אחוזה לתרבות יהודית רחובות היתר בניה להקמת בית כנסת גדול בן 4 קומות הכולל מרתף עם חדרי לימוד וכן אולם שמחות, וזאת בשטח של קרוב ל- 1000 מ"ר בשכונת אחוזות הנשיא.
לאחר שנכשלו ניסיונות להידברות עם העירייה ועמותת בית הכנסת, 94 עותרים הגישו בשבוע שעבר עתירה לבית המשפט לעניינים מנהליים כנגד ההחלטה הזו על-ידי עו"ד משה פולאקביץ ממשרד יוסי לוי עורכי דין. העתירה הוגשה כנגד: הוועדה המקומית לתכנון ובנייה רחובות, עיריית רחובות, הממונה על חופש המידע בעיריית רחובות וכנגד העמותה. בבסיס העתירה עומדות טענות על פגמים שאירעו בהליכים המנהליים שהביאו למתן היתר שאינו עולה בקנה אחד עם בקשת ההקצאה.
מדובר בשכונה בעלת צביון חילוני מובהק אשר לא נותרו בה כמעט שטחים להקמת מבני ציבור עבור תושבי השכונה, זאת לאחר שבמהלך השנים העירייה העבירה שטחים לגורמים שונים, במקום להשמישם לטובת תושבי השכונה.

כפועל יוצא מכך חסרים בשכונה מבנים רבים בהם גני ילדים (בשכונה שבה מאות ילדים קטנים אין אפילו גן חובה אחד), מרכז חוגים, ספריה, מגרשי ספורט ועוד. במצב דברים שכזה נראה שמבנה כל כך גדול, שכל תכליתו שירותי דת ואירועים בעלי אופי דתי אינו עולה בקנה אחד עם צרכיהם של מרבית תושבי השכונה. גם בקשת תושבים מהעירייה להקים מבנה משולב, נדחתה על ידה.
נציגי ועד הפעולה יזמו פגישה עם ראש העיר רחמים מלול, במהלכה הסכים עימם שמבנה בסדר הגודל המתוכנן הינו מופרז ביחס לשכונה וכי להערכתו 250 מ"ר יספיקו וללא אולם אירועים. בפגישה נוספת שנערכה השבוע, הפעם גם עם נציגי עמותת בית הכנסת, נדהמו נציגי ועד הפעולה לגלות שראש העיר חזר בו מעמדתו והביע עמדה בלתי מסויגת בבניית מבנה הדת הענק. גם ההצעה של נציגי השכונה לשימוש משולב נדחתה במהלך הפגישה, זאת למרות שהעירייה קבעה בפרוגרמה של העיר שיש לתעדף שימושים משולבים. בכך לא נותרה לתושבים ברירה אלא לפנות לבית המשפט. יודגש כי תושבי השכונה אינם מתנגדים לבית כנסת שכונתי בגודל 200 מ"ר, כפי שפועל בשנים האחרונות וכפי שהתבקש בבקשת ההקצאה על ידי העמותה. אולם בין זה לבין מבנה דת בן 1000 מ"ר ו-4 קומות הכולל אולם שמחות וחדרי לימוד, קיים הבדל גדול, הבדל איתו תושבי השכונה אינם מוכנים להשלים.

 

מהעירייה נמסר: "לעיריית רחובות טענות טובות כנגד העתירה, והן תפורטנה בבית המשפט כמקובל".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *