מי הזוכים בחידון מורשת "תולדות העיר רחובות"?

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

מי הזוכים בחידון מורשת "תולדות העיר רחובות"?

 

החידון נערך זו השנה ה-22 בהשתתפות 24 תלמידי כיתות ח' מבתי ספר ברחבי העיר, שנדרשו להפגין ידע בהיסטוריה של העיר* גמר החידון נערך במעמד ראש העיר, רחמים מלול, ממלא מקומו מחזיק תיק החינוך זהר בלום, מנכ"ל העירייה מאיר דהן וראש מינהל חינוך, אפרת צוקרמן
במקום הראשון נועם פְרַייד וצליל שׅיבּׅי, מחטיבת הבינים קציר ב'
במקום השני שי קורש ושקד גינת, מקרית החינוך למדעים,
במקום השלישי ארבל מהצרי ועדיאל נוי, מאמית הלל בנות

בטקס חגיגי שנערך היום, יום ראשון, 12.3, הוכרזו הזוכים שחידון מורשת העיר ה-22 בנושא "תולדות העיר רחובות", בהשתתפות 24 תלמידי כיתות ח' מבתי ספר ברחבי העיר.

מטרת החידון היתה היכרות מעמיקה בדרך מסקרנת ומרתקת של תלמידים ברחובות עם ההיסטוריה והמורשת של עירם, אנשיה, אתריה, הישגיה ונופליה במערכות ישראל, תוך הטמעת ידע מיטבית בדרך מאתגרת ומרתקת. החידון כלל שלושה סבבים כשבכל שלב נדרשו המתמודדים להפגין ידע בהיסטוריה של העיר.
החידון כלל שלושה סבבים כשבכל שלב נדרשו המתמודדים להפגין ידע בהיסטוריה של העיר: אתרים היסטוריים ודמויות היסטוריות שסיפור חייהן נקשר עם סיפורה של רחובות.

 

עד הגמר, התקיים החידון באמצעות ממשק מתוקשב שנוצר במיוחד למטרה זו. מדובר במשחק מאתגר, המשלב חידות אסוציאטיביות ושאלות ידע. מטרת המשחק – היכרות מעמיקה בדרך מסקרנת ומרתקת של תלמידי כיתות ח' ברחובות עם ההיסטוריה והמורשת של עירם, אנשיה, אתריה, הישגיה ונופליה במערכות ישראל, תוך הטמעת ידע מיטבית בדרך מאתגרת ומרתקת. שלב הגמר של החידון הוא שיאו של תהליך למידה וחינוך חברתי שהחל לפני שלושה חודשים.

גמר החידון התקיים באולם אשכול פיס במעמד ראש העיר, מר רחמים מלול, ממלא מקומו זוהר בלום, מנכ"ל העירייה, מר מאיר דהן, ראש מינהל החינוך, אפרת צוקרמן, יו"ר ארגון יד-לבנים רחובות, מר חיים שרעבי וחברי ועד הסניף, מנכ"ל החברה העירונית רחובות, מר אייל פרנקל, מנהלת אגף תרבות ידע ואמנות, הגב' שיפרה כהן, ומנהלת המח' לחינוך העל יסודי, הגב' רחל בן יצחק.

כחלק מהחידון, המתמודדים נדרשו להשיב לשאלת ראש העיר, שנשאלה על-ידי ראש העיר, מר רחמים מלול, שעסקה בבתים ידועים ברחובות, ששימשו הן לצרכי מגורים והן לצרכים שונים של המושבה בראשית התהוותה. במהלך החידון הופנתה גם חידה לקהל שזיכתה את הזוכה בפרס.

ובמקום הראשון – נועם פְרַייד וצליל שׅיבּׅי, מחטיבת הבינים קציר ב', המתמודדים קיבלו 500 ₪ כל אחת בתווי קניה ב"רוֹנְבִּי".

במקום השני – שי קורש ושקד גינת, מקרית החינוך למדעים, המתמודדים קיבלו 400 ₪ כל אחד בתווי קניה ב"רוֹנְבִּי".
במקום השלישי – ארבל מהצרי ועדיאל נוי, מאמית הלל בנות, המתמודדות קיבלו 300 ₪ בתווי קניה ב"רוֹנְבִּי".
הזוכים במקומות הראשונים קיבלו תווי קניה בחנות "רונבי" מתנת ראש העיר ואירגון יד-לבנים

כל התלמידים שהשתתפו בחידון קיבלו תעודת הערכה על השתתפותם בחידון ושי מתנת ראש העיר.
שופט החידון: עו"ד שוקי פורר, ראש העיר לשעבר, כיום יו"ר עמותת שמר, נצר לדור המייסדים. את התהליך ליוותה מתנדבת יד-לבנים, יוספה סולומון, אשת חינוך במשך שנים רבות.

ראש העיר, רחמים מלול: " השנה אנו חוגגים 133 שנים להיווסדה של עירנו, עיר שמכבדת ולומדת את העבר, ועל כך גאוותנו. חידון מורשת רחובות הפך למסורת ובכל שנה נוסף נדבך ידע של העמקה בהיסטוריה של העיר. מחמם את הלב לדעת שקם לנו דור צעיר הממשיך ללמוד ולהרחיב את ידיעותיו בהיסטוריה של העיר ".

ממלא מקום ראש העיר, זוהר בלום, מחזיק תיק החינוך: "החידון הוא אמצעי מוצלח ללימוד היסטוריה בדרך מרתקת ומאתגרת, ואנו רואים חשיבות גדולה בהעברת הידע הזה לדור הבא"

אפרת צוקרמן, ראש מינהל חינוך: "אני גאה על העניין הגדול והבקיאות שהפגינו תלמידות ותלמידי רחובות בהיסטוריה של העיר רחובות ועל ההשתתפות הרחבה".

חדשות רחובות - אייל פרנקל צילום רמי זרנגר - רחובות ניוז
חדשות רחובות – אייל פרנקל צילום רמי זרנגר – רחובות ניוז

מנכ"ל החברה העירונית אייל פרנקל: " תודה לכל העוסקים במלאכה, שהיו שותפים לדרך המקורית בהכנתו והוצאתו לפועל של חידון כה חשוב. קיומו של חידון מורשת לעיר הוא גאווה גדולה".

נוגה רוקבן, מנהלת בית "יד-לבנים": " זוהי השנה החמישית ברציפות שכלל הגופים החינוכיים והתרבותיים ברחובות חוברים יחד במטרה לשים את המורשת של העיר בקדמת הבמה ".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *