נשיא המדינה השתתף בטקס האזכרה הממלכתי לנשיא חיים וייצמן

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז
קרדיט צילום: עמוס בן גרשום / לע"מ

נשיא המדינה נשא דברים בטקס האזכרה הממלכתי לנשיאה הראשון של מדינת ישראל, חיים וייצמן ז"ל במלאות 67 שנים לפטירתו

נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, נשא דברים היום,(שלישי) בטקס האזכרה הממלכתי לנשיאה הראשון של מדינת ישראל חיים וייצמן ז"ל במלאות 67 שנים לפטירתו. הטקס התקיים באחוזת וייצמן ברחובות למרגלות קברו.

בפתח דבריו ציטט הנשיא מתוך מכתב ששלח וייצמן ב-1930 ממקום מושבו בלונדון אל ג'יימס מרשל, בנו של לואי מרשל, מבכירי מנהיגיה של יהדות ארצות הברית: "ממשל חוקתי בריא לא ייתכן אלא אם כן קיימת איזו שותפות דעות בין האנשים האמורים לשתף פעולה במסגרתו. שאם לא כן, האסיפה המייצגת הופכת כאמור לסתם זירת קרב," כך כתב וייצמן.

"רחוקים וקרובים דבריו של וייצמן מהדהדים באוזני כולנו," אמר הנשיא בדבריו והדגיש: "מדינת ישראל היא עובדה קיימת. הדמוקרטיה שלה איתנה, אך אמון הציבור במוסדותיה נשחק. נבחרי הציבור שלנו, מנהיגינו הנבחרים, חייבים ליצור תשתית של שותפות דעות כפי שקרא לה וייצמן, כדי שהאסיפה המייצגת לא תהפוך ל'סתם זירת קרב', כדי שהממשל החוקתי שלנו יהיה בריא. ויכוחים עמוקים, יסודיים, הם יסוד חשוב בכל חברה מתפקדת – אך עליהם בלבד לא יכול להיבנות בית יציב. היכולת של מדינת ישראל להתמודד עם איומים מבחוץ הייתה תמיד ותהיה תמיד תלויה לא רק בעוצמת ידנו אלא גם בחוסן הלאומי והאזרחי שלנו. עבורו, חובה עלינו להמשיך ולהתעקש על רקמת חיים משותפת. בלעדיה לא נוכל."
נשיא המדינה הוסיף ואמר:"מדינת ישראל היא עובדה קיימת. הדמוקרטיה שלה איתנה, אך אמון הציבור במוסדותיה נשחק. נבחרי הציבור שלנו חייבים ליצור תשתית של שותפות דעות כפי שקרא לה ויצמן, כדי שהממשל החוקתי שלנו יהיה בריא"

"ויכוחים עמוקים הם יסוד חשוב בכל חברה מתפקדת – אך עליהם בלבד לא יכול להיבנות בית יציב. חובה עלינו להמשיך ולהתעקש על רקמת חיים משותפת"

 

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *