עונש קל: גבר שחנק ואיים לרצוח את אישתו – יבצע עבודות שירות בלבד

חדשות רחובות - אישה, אלימות כלפי נשים - רחובות ניוז

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

עונש מקל במיוחד לגבר מקריית עקרון שחנק את אישתו "אם הילדים עולים על אוטו בשבת אני שוחט אותך, כל לילה אני חולם שאני הורג אותך".

 

בית משפט השלום ברחובות גזר בשבוע שעבר את דינו של תושב קרית עקרון בן ארבעים ואחת, שתקף ואיים ברצח על אישתו. גזר הדין התקבל בהסכמת הצדדים ונחשב מקל והסתכם במאסר על תנאי ועבודות של"צ בלבד. נציג הפרקליטות הסביר בדיון כי מדובר בתיק חריג בו הנאשם עבר תהליך טיפולי משמעותי וקיבל אחריות מלאה על מעשיו. השופטת קרן וקסלר קיבלה את ההסדר שנקבע בין הצדדים וגזרה עונש של תשעה חודשי מאסר על תנאי ומאה ועשרים שעות שירות למען הציבור.

הגבר הואשם בעבירות אלימות ביתית קשות. על פי כתב האישום שהוגש נגדו, בעת שילדיהם שהו בבית התגלע וויכוח בינו לבין אשתו בנוגע לטיפול באחד הילדים. במהלך הוויכוח  החל הנאשם לקלל את אשתו, תפס בצווארה עד שכמעט נעצרה נשמתה, שחרר אותה ואמר לה: "את יודעת שאני יכול להרוג אותך, אני חולם כל לילה שאני חונק אותך והורג אותך". לאחר מספר נסיונות בהם חסם אותה, היא נמלטה ממנו והסתגרה בחדר האמבטיה עם הילדים לזמן מה.

האירוע הקשה לא הסתיים שם. בהמשך הערב הגיעה למקום אחותה של המתלוננת כדי להביא למשפחה עוגה ולשחק עם הילדים. כשהגיעה ירדה אליה אשתו של הנאשם בדמעות, סיפרה לה על האירועים והודיעה לבעלה שהיא מזמינה משטרה. בתגובה, הוא נטל את מכשיר הטלפון של האחות, איים שיזמין משטרה וידווח להם כי דווקא היא זו שמתנהגת באלימות. כשביקשה ממנו האחות שירגע ויחזיר לה את המכשיר הוא איים בשנית ואמר לאשתו: "אני ארצח אותך, אני ארצח אותך ליד אחותך". אחות המתלוננת הוציאה את הילדים מהבית והנאשם המשיך לרדוף אחרי אשתו ולאיים: "אני ארצח אותך ואת אחותך ביחד. אם הילדים יעלו על אוטו בשבת אני אשחוט אותך".

למרות האלימות הקשה החליטה הפרקליטות להגיע להסדר מקל, זאת כאמור לנוכח תהליך טיפולי יוצא דופן שעבר מאז האירועים. נציג הפרקליטות עו"ד מור יעבץ אמר בדיון כי הנאשם השקיע מאמצים בטיפול, לקח אחריות ועבר כברת דרך. גם עורך דינו של הנאשם עו"ד אלון טנקגי הגן על ההסדר וטען: "הנאשם התגבר על כל הקשיים ואסף את עצמו במציאות חיים לא פשוטה של עבודה כמעט מסביב לשעון, ילדים קטנים והליך גרושין. התגייס כל כולו להליך טיפולי והבין את הבעיייות במעשיו". שופטת בית משפט השלום ברחובות קרן וקסלר ציינה בהחלטתה כי לפי תסקירי שירות המבחן עבר הנאשם עליות ומורדות בתהליך הטיפולי, אך התסקיר האחרון חיובי ומעיד שהנאשם הצליח לערוך שינוי בדפוסי החשיבה שלו, השתתף בקבוצה טיפולית ייעודית לגברים שנהגו באלימות כלפי בנות זוגם באופן פעיל ולא נפתחו נגדו תיקים חדשים. בת הזוג דיווחה שחלה רגיעה במערכת היחסים ושללה בפני שירות המבחן אירועים נוספים.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *