קופת חולים "כללית" והסטארטאפ DayTwo  חתמו על שיתוף פעולה להתאמת תזונה אישית על בסיס חיידקי המעי

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

פריצת הדרך המדעית לתזונה מותאמות אישית על בסיס חיידקי מעי תוצע דרך שירותי בריאות כללית. זאת בעקבות שיתוף פעולה שנחתם בין הסטארטאפ של מריוס נכט DayTwo וכללית.

תזונה המותאמת לתפקוד המיקרוביום היא תחום חדש בעולם המדע. חברת DayTwo הפועלת בתחום הוקמה על בסיס מחקר של מכון ויצמן, שגילה כי מזון זהה יגרום לתגובות סוכר שונות בדם, אצל אנשים שונים. גילוי זה הוביל להקמת חברת הסטארטאפ DayTwo, שפיתחה מערכת המאפשרת לחזות את תגובת הסוכר האישית של כל אדם למגוון גדול של מזונות. ולהציע המלצות תזונה המותאמות לפרופיל האישי של כל אחד על בסיס פרמטרים אישיים, קליניים וריצוף גנטי של חיידקי מעי.

השירות שלDayTwo  יצטרף לשירותי התזונה והדיאטה של כללית ויחל לפעול לקראת סוף השנה. המשתמשים בשירות יקבלו ערכה ביתית לדגימת צואה, שתימסר ותיאסף במסירה אישית דרך שירות משלוחים. הדגימה תועבר למעבדה לטובת ריצוף גנטי של חיידקי המעי. בנוסף המשתמשים ימלאו שאלון קצר המתייחס להיסטוריה רפואית ולתוצאות בדיקות דם.

בהתאם לנתונים האישיים שיאספו תותאם תוכנית תזונה אישית לכל משתמש שתועבר באמצעות אפליקציה חדשה של כללית ו-DayTwo  , אשר מדרגת את ההתאמה האישית של סוגי מזון ושילובי מזונות בארוחות. המשתמשים יעברו מפגשי און?ליין עם דיאטניות קליניות לסיוע והדרכה, תוך התחשבות בהיבטים אישיים, תפקודיים ורגשיים. במידת הצורך המידע יתחבר לרשומה רפואית ולרופא מטפל. עלות השירות תפורסם בסמוך לתחילת מתן השירות.

חברתDayTwo  נוסדה בשנת 2015 על ידי מריוס נכט (ממייסדי צ'ק פוינט ומשקיע סדרתי), יחד עם ליהיא סגל (מנכ?ל) ויובל אופק (יו"ר), על בסיס מחקר של פרופ 'ערן סגל ופרופ' ערן אלינב שבוצע במכון ויצמן. החברה גייסה17  מיליון דולר, בין המשקיעים תאגיד ג'ונסון אנד ג'ונסון, רשת בתי החולים האמריקאית Mayo clinic , קרן צרפתית Seventure Partners  המתמחה בתחום חיידקי המעי, ומשקיעים פרטיים נוספים ביניהם עומרי כספי, שחקן NBA וקפטן נבחרת ישראל בכדורסל. כספי החליט להשקיע בחברה לאחר שהתנסה במוצר וחווה את השינוי החיובי באופן אישי. המוצר הראשון של החברה המספק תזונה מותאמת אישית במטרה לאזן רמות סוכר בדם, משווק בישראל ובארה?ב לקהל הרחב, בדגש על קהל חולי סוכרת מסוג 2 . בארה"ב המוצר מופץ דרך ארגוני בריאות, ביטוחי בריאות, מעבידים, קליניקות רפואיות וישירות לצרכן.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *