קריית עקרון: "בלעיש פוליטיקאי עם חשיבה מחוץ לקופסה – יש דבר כזה!".

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

קריית עקרון: "המועמד המוביל למועצה המקומית קריית עקרון, מאיר בלעיש, פוליטיקאי עם חשיבה מחוץ לקופסה – יש דבר כזה!". 

כבר מעל שנה שהמועמד למועצת קריית עקרון מאיר בלעיש, 48, שעבר עבר להתגורר ביישוב, לפני כחצי שנה הוא החליט להתמודד והצליח להפתיע בגדול ולהוביל בסקר שעשה, כאמור בפער גדול מהמתמודד חובב צברי שמסיים עכשיו את הקדנציה השנייה שלו הסקר שבוצע ע״י הסוקר שלמה פילבר.

מאיר בלעיש, צילום: יוסי לזרוף
מאיר בלעיש, צילום: יוסי לזרוף

בלעיש פוליטיקאי עתיר נסיון שכיהן כסגן ומ"מ ראש עיריית בית שמש במשך 17 שנים ואחראי על מספר רב של פרויקטים מתנהל בצורה אחרת וזאת בזכות חשיבה מחוץ לקופסה ויצירתיות רבה אותה אפשר לראות לאורך כל הקמפיין הייחודי שלו.

 

"כולנו יודעים שחשיבה מחוץ לקופסה ויצירתיות היא תכונה נחשקת בכל תחום ולמעשה כל ההמצאות החשובות לאורך ההיסטוריה הגיעו מאנשים עם חשיבה יצירתית שהצליחו למצא פתרונות פשוטים לבעיות גדולות. לאנשים עם חשיבה מחוץ לקופסה שום דבר הוא לא "גדול מידי" ואין אצלם את המושג "בלתי אפשרי" אמרו השבוע בסביבתו.

בחודשים הראשונים לאחר הגשת מועמדותו של בלעיש לרשות המועצה, אף אחד משבעת המתמודדים לא ראה בו איום וזאת משום שהם לא האמינו שלתושב החדש יש סיכוי ולו הקלוש ביותר, לקבל מנדט, בטח שלא להבחר לראש הרשות. הם אפילו התעקשו לא לקרוא לאיש בשמו וכינו אותו בהתמדה "ההוא מבית שמש" מתוך נסיון להקטין אותו בעיני הציבור, טקטיקה שכאמור לפי הסקרים נכשלה בגדול.

את הקמפיין המקורי שלו התחיל בלעיש בחלוקת גלויה אשר צירף אליה שקית אישית של קפה וקריאה לתושבים "להתעורר!" ולצאת מהקיפאון. "כבר אז הבנתי שמדובר באיש עם ראש פתוח וחשיבה יצירתית שהצליח בעלות של שקל אחד בודד לבדל את עצמו מכל המועמדים שנקטו בגישה המקובעת והמקובלת של חלוקת פליירים עמוסי תוכן שמוצאים את דרכם לפח האשפה בטרם נקראו" אמר תושב היישוב.

בשביעי לאוקטובר כשראה שיש המון תושבים במצוקה שמפחדים לצאת מהבית והמוקד ביישוב לא הצליח לתת מענה לכל התושבים שחלקם היו זקוקים למזון או חיזוק מנטלי מהחרדות שתקפו אותם, הצליח בלעיש לייסד בתוך שעתיים קבוצת סיוע אשר מנתה כ- 50 שנתנו מענה למאות קריאות לסיוע. כמה ימים לאחר מכן, כשהתוודע למצוקת ההורים שילדיהם משועממים בבית הדפיס במדפסת הביתית שלו מאות דפי צביעה וחילק אותם באמצעות הצוות של קבוצת הסיוע לכל ילדי היישוב. גם פה מדובר בצעד עם עלויות זניחות של עשרות אגורות שהעניקו להורים בבית פסק זמן לנשום לרגע.

בט"ו בשבט האחרון הצליח בלעיש להפתיע במארז של ראש דשא כאשר מצע הבחירות שלו מודפס על גבי הקופסה. מהלך יצירתי וגם הוא בעלויות זניחות של 2 שקלים למארז וזאת משום שהוא רכש את כל חלקי המארז בנפרד (גרביונים, זרעי דשא, עיניים וכו) וביחד עם הפעילים של מפלגתו "דור אחר" הרכיבו את המארז/מצע.

"מדובר ביכולות חשיבה מרשימות, אחרי הכל זו לא בעיה לקנות דברים מוכנים במחיר גבוה אך פה בלעיש מוכיח איך אפשר לעשות הרבה בעלויות זניחות, איך אפשר לנצל משאבים לכדי מקסימום תועלת. עבור יישוב קטן כמו קריית עקרון המונה קצת יותר מ 11,000 תושבים ותקציב בסיסי ענק של 100 מליון, ראש מועצה עם כושר אלתור ויצירתיות כפי שניחן בה בלעיש, לבטח יצליח לעשות פרויקטים שראש מועצה ללא כשרון כזה לא יצליח לעשות גם עם 200 מליון ש"ח. השבוע הופתעתי כשנחשפתי להזמנה שבלעיש הפיץ בקרב תומכיו הרבים בה הוא מזמין אותם לאירוע הודיה והסיבה להפתעתי היא המועד. 3 ימים לפני הבחירות". סיפר תושב היישוב והוסיף: "כשהתקשרתי אליו לשאול מדוע הוא עושה את אירוע ההודיה לפני הבחירות ולא אחרי, כפי שנהוג לעשות, קיבלתי תשובה כל כך אנושית שהותירה אותי פעור פה".

 

"אני יודע שנהוג לעשות חגיגות אחרי הבחירות" אמר בלעיש "אבל אתה יודע, זאת לא חכמה להודות אחרי הניצחון, אני רוצה להודות לתומכיי לפני הבחירות כי התוצאה חשובה פחות מאשר הדרך, והדרך שעברנו בשנה וחצי האחרונות והתמיכה הגדולה שקיבלתי ראויה להודיה בלי קשר לתוצאות".

התושב סיכם: "אין לי ספק, בלעיש פוליטיקאי מזן אחר ואנחנו עוד נשמע רבות על ההישגים אליו הגיע בזכות הכשרון הזה. זכו תושבי קריית עקרון שיש להם בין כל המועמדים אישיות כזו אנושית הפועלת מהלב למען כולם".

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *