מהיום: חובה על רוכבי האופניים החשמליים לחבוש קסדה בכל גיל ובכל דרך

ארז שרווינטר

בעלים, מנכ"ל ועיתונאי בקבוצת ניוז

הקנס בגין אי חבישת קסדה בעת הרכיבה על אופניים חשמליים עומד כיום על 250 שקלים, ובקרוב הוא עשוי לגדול לסכום של 1,000 שקלים.סמכויות האכיפה על רוכבי אופניים חשמליים ניתן גם לפקחי הרשויות המקומיות בכל הארץ.

החל מהיום (רביעי) חובה על רוכבי האופניים החשמליים בישראל לחבוש קסדה בעת רכיבה,בכל הכבישים והן בכל גיל.
במסגרת תכנית לאומית שמאחוריה עומד שר התחבורה והמודיעין ,ישראל כץ שמטרתה להגביר את מודעות בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים . כחלק מחוק שהתקבל ואושר
 לפני מספר ימים בכנסת , המחייב את כל רוכבי האופניים החשמליים לחבוש קסדה בעת הרכיבה, בכבישים עירוניים ובינעירוניים. הקנס בגין אי חבישת קסדה בעת הרכיבה על אופניים חשמליים עומד כיום על 250 שקלים, ובקרוב הוא צפוי לגדול ל-1,000 שקלים.

עד כה החוק חייב את רוכבי האופניים החשמליים לחבוש קסדה בכבישים בינעירוניים בלבד. בכבישים עירוניים חלה החובה בחבישת קסדה על רוכבי אופניים עד גיל 18 בלבד. כאמור,מהיום חלה חובת חבישת קסדה על כל רוכבי האופניים בכל גיל ובכל דרך. הרכיבה על אופניים חשמליים מותרת על פי חוק מגיל 16 ומעלה.

לפני כשלושה חודשים אישרה הממשלה פה אחד הצעת החלטה המאמצת את התכנית הלאומית להגברת בטיחותם של רוכבי האופניים החשמליים ומשתמשי הדרך. התכנית כוללת בין השאר מבחן ייעודי לרוכבי אופניים חשמליים, איסור לבצע שינויים באופניים החשמליים והחמרת האכיפה והענישה על עבירות אלה.

הביקוש ההולך וגדל לאופניים חשמליים בישראל, והן מספר הנפגעים הרב בתאונת דרכים שחלקם הסתיים בהרוגים צעירים ,הגדיל את הצורך בשמירה על בטיחותם של הרוכבים. על פי ההערכות, ישנם כיום יותר מ-200 אלף אופניים חשמליים בישראל. יצוין כי לפני כשנתיים יזם השר כץ את הרחבת סמכויות האכיפה על רוכבי אופניים חשמליים גם לפקחי הרשויות המקומיות בכל הארץ.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *