טיפים לגיוס עובדים בכירים לחברה שלכם

ofir

כפי שאתם בוודאי יודעים, יש הבדל עצום בין גיוס עובדים זוטרים לבין גיוס עובדים בדרג הבכיר. אם אתם צריכים לגייס מנהלים ועובדים בכירים אחרים, חשוב לנקוט בגישה הנכונה ולהציג את החברה שלכם באור הטוב ביותר.

למרבה הצער, מאגר המועמדים עבור גיוס בכירים אינו רחב במיוחד. בתור מגייסים, תצטרכו לעבוד קשה ולהשתמש באסטרטגיות ובשיטות גיוס יעילות, על מנת להצליח למשוך את המועמדים הטובים ביותר.

להלן ארבעה טיפים, שיוכלו לסייע לכם בעת גיוס לתפקידי מפתח בכירים בחברה.

אל תציעו להם עבודה, אלא הזדמנות

לרוב, עובדים זוטרים או בתפקידי ג'וניור, שמחים להשיג עבודה קודם כל כדי לחדור לתוך הענף, לייצר לעצמם מוניטין טוב ולהתחיל לפלס את דרכם למעלה.

לעומת זאת, מועמדים לעבודה בדרג בכיר כבר עשו זאת, הצליחו לטפס לפסגת התחומים שלהם וכעת הם מחפשים את הזדמנויות העבודה הטובות ביותר עבור עצמם באותו שלב של הקריירה שלהם.

תהיו סבלניים, ותיקחו את הזמן כדי לסקור את מסלול הקריירה של המועמדים שלכם ולנסות לחזות מה ימשוך אותם, ויהווה עבורם את האתגר הגדול הבא. תנסו להקשיב למועמדים שלכם ככל האפשר במהלך תהליך הגיוס, מכיוון שהם יספרו (או לפחות ירמזו) לכם מה הם שואפים להשיג מהתפקיד הבא שלהם.

כמו כן, תשתדלו לשים את המטרות של המועמדים שלך במקום הראשון, כל עוד זה מועיל לחברה שלכם ותואם לצרכים שלה.

בתור מגייסים, עליכם לנסח חזון ברור לגבי עתיד החברה שלכם. חשוב מאוד שתבינו. מה יהיו תחומי האחריות של העובדים הבכירים החדשים, כדי להציג אותם באופן ברור מראש.

תדגישו את היתרונות שלכם

זה תמיד רעיון טוב להציע לעובדים הבכירים שלכם משכורת שמתאימה למעמדם. אם אתם מסוגלים לממן זאת, אין ספק שיהיה לכם סיכוי למשוך את הכישרונות הבולטים, שכן הגורם הכספי הוא המכריע ביותר בגיוס מנהלים.

לצד שכר תחרותי ואטרקטיבי, אל תתעלמו גם מהחשיבות של חבילת הטבות מקיפה לעובדים. עובדים כיום מצפים לפתרונות הסעדה, לשעות עבודה גמישות, לפעילויות גיבוש במהלך ימי העבודה, למודלים של עבודה היברידית ועוד.

גם אם אין לכם את הכוח לשלוט על היתרונות שהחברה שלכם מציעה, זה לא אומר שאתם לא יכולים להדגיש את היתרונות הקיימים, על מנת להדגיש למועמדים את הפן החיובי ביותר מהרגע הראשון.

אם החברה שלכם מציעה תנאים מסוימים שהמתחרים לא מציעים, כאלה שעשויים להלהיב במיוחד את המועמדים לתפקידים הבכירים, אל תחכו – תביאו אותם לקדמת הבמה בהקדם האפשרי.

לפעמים, הגורם המכריע בין משיכת מועמדים לבין סירוב שלהם, הוא חבילת ההטבות.

תתכננו את הראיונות ואת תהליך הגיוס כולו

כאשר המועמדים מגיעים להתראיין אצלכם, תציגו להם התנהלות ללא רבב. תהיו רגישים ומלאי כבוד לזמן שלהם, ואנחנו בטוחים שהם ישימו לב ויתרשמו.

גם לפני ואחרי הראיונות, אתם צריכים להיות מתוכננים ומוקפדים. אל תגרמו למועמדים לחכות, ואם אין ברירה אחרת – תעדכנו אותם כל הזמן ותגרמו להם להרגיש מוערכים. כך, כאשר תגיעו להחלטה הסופית, הם עוד יהיו שם ויחכו בסבלנות לתשובה שלכם.

תספרו על מנהיגים אחרים בארגון

רוב האנשים, אם לא כולם, ובמיוחד עובדים בכירים, מעדיפים לעבוד עם אנשים בעלי דעות דומות להם. לכולם יותר קל עם עמיתים, אשר מבינים וחולקים את החזון שלהם, ויכולים גם ללמד אותם כמה דברים.

מועמדים בדרג הבכיר שואפים לעבוד עם אנשי מקצוע מוכשרים ומצליחים, בידיעה שיהיה להם יותר קל להגיע ליעדים שלהם.

כמגייסים, אתם יכולים לשתף מידע על המנהיגים שכבר בחברה שלכם, שלצידם המועמדים שלכם עשויים לעבוד, אולי אפילו באופן צמוד. אם יתרשמו, זה עשוי להיות תמריץ עבורם להגיע אליכם.

אלה שני דברים שלא כדאי לכם לעשות

לצד דברים שמומלץ לעשות, חשוב להיות מודעים גם לטעויות נפוצות שמבצעים עסקים בגיוס בכירים:

מתן מידע לא מספק על התפקיד, שכר, הטבות וכו' – תקפידו להעניק למועמדים שלכם סקירה מלאה, אשר כוללת כמה שיותר מידע על התפקיד, החברה והתעשייה. תספרו להם על תחומי האחריות שלהם ועל כל פרט שנראה לכם חשוב.

התייחסות למועמדים בכירים כמו למועמדים זוטרים – אל תתייחסו אליהם "כמו לכולם". הם לא יעריכו זאת וכנראה שידחו את הצעת העבודה שלכם.

תגובות

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *